iWoman.pl iWoman.pl

przejdź do listy blogów przejdź do serwisu

LogowanieRejestracja

 

Jeśli jesteś liderem zespołu lub aspirujesz do takiego tytułu - powinnaś zdawać sobie sprawę, że bez szacunku w oczach podwładnych nie osiągniesz zamierzonych celów. Przekonanie do siebie współpracowników wymaga nie tylko dużego wysiłku z Twojej strony, ale również dużo czasu i zaangażowania. Nie ma jednej uniwersalnej zasady, ale nasze wskazówki mogą Ci pomóc zyskać przychylność współpracowników i stać się liderem. 

1. Bądź optymistką

Jak pokazuje praktyka ludzie rzadko słuchają, a tym bardziej przestrzegają poleceń liderów, których cechuje negatywne nastawienie lub pesymizm. Reprezentując taką postawą wysyłasz sygnał, że jesteś osobą, której nie da się lubić i tym samym wywołujesz strach wśród podwładnych, a nie szacunek. Zarażaj optymizmem i pokazuj, że jest to jeden z kluczy do osiągnięcia zamierzonych celów. 

2. Bądź zawsze dostępna dla każdego pracownika

Pamiętaj, że polityka tzw. otwartych drzwi silniej jednoczy zespół. Pokazujesz w ten sposób, że liczysz się ze zdaniem pracowników i pozwalasz im głośno wyrażać swoje opinie. Ważne również, by członkowie Twojego zespołu czuli, że mogą przyjść do Ciebie z każdym problemem, a Ty wspomożesz ich dobrą radą mówi Małgorzata Majewska, ekspert serwisu monsterpolska.pl.

3. Pomagaj 

Nie ważne jak bardzo jesteś zajęta, powinnaś wykazywać się dobrą wolą i pomagać współpracownikom, którzy nie radzą sobie z codziennymi obowiązkami. Traktuj każdego pracownika indywidualnie, bowiem jesteś dla nich swego rodzaju przewodnikiem i to od Ciebie powinni uczyć się najwięcej. Bądź dla zespołu autorytetem.  

4. Wyznaczaj zadania

Efektywne delegowanie zadań jest jednym z najważniejszych zadań dobrego lidera. Zrozum, że pracownicy chcą rozwijać swoje umiejętności, więc dopasuj zadania do ich poziomu wiedzy oraz oceń, czy dzięki nim będą mogli podnosić kompetencje. Następnie pozwól im działać i nie wyręczaj ich. Okażesz w ten sposób swoje zaufanie i dasz im szansę rozwoju. 

5.  Bądź aktywnym słuchaczem

Kiedy współpracownicy poszukują możliwości rozmowy z Tobą, okaż im zainteresowanie i entuzjazm. Podczas konwersacji patrz im w oczy, potwierdzaj, że rozumiesz ich punkt widzenia i delikatnie wtrącaj swoje zdanie. Nigdy nie patrz nerwowo na zegarek, nie pospieszaj wypowiedzi czy nie udawaj znudzonego. Zdobędziesz szacunek swoją pro aktywną postawą. 

6. Miej poczucie humoru i uśmiechaj się

Nie bierz wszystkiego na poważnie i swoja postawą nie pokazuj, że jesteś sztywna. Gdy ciśnienie w biurze jest wysokie, a pracownicy czują dużą presję odrobina uśmiechu potrafi rozładować napięcie podpowiada Małgorzata Majewska. Kiedy potrafisz okazjonalnie żartować, pracownicy odbierają Cię nie jako twardego przywódcę, ale jako równego sobie. 

7. Chwal za dobrą pracę

Nie ma nic bardziej motywującego do działania niż pochwała z ust szefa za dobrze wykonane zadanie. Nie szczędź ciepłych słów uznania pracownikom, którzy na to zasłużyli. Zadbaj również o to, żeby Twój komplement był szczery i osobisty. Pomyśl dodatkowo o nagrodach dla najbardziej aktywnych pracowników, by pokazać, że cenisz ich wysiłki.

8. Bądź konsekwentna

Pamiętaj, że lider nie może udzielać sprzecznych informacji, a jego zachowania nie mogą przeczyć słowom. Bądź metodyczna i skrupulatnie wypełniaj swoje zadania. Pokaż innym, że spójność czy systematyczność przyniosą wyczekiwane rezultaty.

 


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2015-12-16 11:44
Kariera Komentarze (0)

Komentarze