iWoman.pl iWoman.pl

przejdź do listy blogów przejdź do serwisu

LogowanieRejestracja

James Brown śpiewał kiedyś, że to jest męski świat... Cóż, chyba jednak nie do końca. Prawda jest taka, że kobiety są coraz bardziej niezależne i coraz bardziej ambitne, stanowiąc realną konkurencję dla mężczyzn na rynku pracy.  Kobiety obecnie nie dość, że stale się rozwijają w sferze zawodowej i osiągają wysokie stanowiska, to stanowią większość w branżach takich jak handel, public relations, edukacja czy HR. 

Komunikacja nie zawsze usłana różami

Nie tylko mężczyźni bywają w pracy despotyczni. Zdarza się to również kobietom. Potwierdzają to różnego rodzaju badania i ankiety z wielu krajów oraz artykuły naukowe poruszające tematykę tyranizowania w miejscu pracy. Warto zwrócić uwagę chociażby na to, że w większości przypadków (tj. pracowników i ich miejsc pracy) tyranizowanie przez pracodawcę bądź współpracownika jest zjawiskiem cztery razy częstszym niż molestowanie seksualne czy dyskryminacja rasowa. Z badań wynika, że kobiety-despotki w miejscu pracy bywają o wiele gorsze i bardziej nieprzyjemne niż mężczyźni w podobnej roli. 

Kobiety najczęściej i najdosadniej ukazują swoją władczą naturę głównie w branżach zdominowanych przez mężczyzn, takich jak prawo czy finanse. Przyczyną tego jest najprawdopodobniej dostosowanie się do środowiska i standardów, jakie w nim obowiązują podsumowuje Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

Praca zazwyczaj i tak przysparza nam stresu, nie warto więc poddawać się despotom czy to mężczyznom, czy też kobietom. Tego typu sytuacje należy zgłaszać przełożonym.
 

 

Kobiety i mężczyźni nie są wolni od emocji, tylko mężczyźni jednak lepiej je maskują.

Od lat panuje stereotyp mówiący o tym, że kobiety częściej płaczą w miejscu pracy i niekiedy nie potrafią opanować swoich emocji. Skrajne emocje nie są obce mężczyznom. Mężczyźni jednak reguła inaczej, pewne sprawy bagatelizując, a inne wnosząc bardzo otwarcie. 

Nie traktujmy więc kobiet jako niezrównoważonych emocjonalnie pracowników, a mężczyzn jako bezuczuciowe maszyny. W każdej sytuacji najważniejszy jest dialog i próba wzajemnego zrozumienia, a nie kierowanie się stereotypami. 

Nie tylko kobiety uwielbiają plotkować.

Kobiety po prostu kochają plotki. Spotkania przy automacie z kawą czy na biurowych korytarzach to dla nich doskonała okazja do podzielenia się nowinami z koleżankami. Ploteczki dotyczące współpracowników czy szefa są też pewnego rodzaju czynnikiem integrującym, nie da się więc ich uniknąć. Oczywiście, mężczyźni też nie są głusi czy obojętni na ciekawe informacje dotyczące osób, z którymi na co dzień pracują. Niemniej, ważną rzeczą jest próba trzymania się z daleka od plotek czy skandali. Czym innym jest czysta ludzka ciekawość, a już czym innym rozpowszechnianie niesprawdzonych informacji czy niekiedy koloryzowanie. Może się to nieprzyjemnie skończyć dla osoby będącej źródłem takich firmowych rewelacji.

Nie generalizuj i unikaj stereotypów.

Kobiety uwielbiają plotkować, bywają niekiedy despotkami. Unikaj jednak kierowania się stereotypami i zawsze staraj się po prostu poznać kobiety, z którymi pracujesz. Jeśli Twoją szefową jest kobieta, nie oznacza to, że musi być ona kopią Mirandy Priestly z filmu Diabeł ubiera się u Prady. To właśnie przez stereotypy kobiety od lat muszą być niekiedy twarde i przesadnie eksponować swoje miejsce w hierarchii dodaje Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

Kobiety jednak, tak samo jak mężczyźni, chcą po prostu rozwijać się zawodowo i być zauważalne doceniane za swoje sukcesy. 

Starajmy się więc poznać swoich kolegów i koleżanki z pracy. Unikajmy zakładania pewnych rzeczy z góry i wygłaszania sądów przedwcześnie. Bez względu na to, czy jesteśmy z Marsa czy z Wenus, pamiętajmy, że jednak współpracujemy na Ziemi.


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2014-08-11 14:25
Kariera Komentarze (0)

Jak mówi znane powiedzenie "Lepszy wróbel w garści, niż kanarek na dachu". Łatwiej upolować nową, atrakcyjną pracę, kiedy jesteś już gdzieś zatrudniony. Dlatego unikaj sytuacji, w której odchodzisz ze stanowiska, nie mając dokąd pójść? monsterpolska.pl radzi jak tego dokonać. 

Myśl pozytywnie 

 

Brzmi banalnie, ale to działa. Jeśli wierzysz w swoje siły i możliwości, możesz liczyć na większy przypływ motywacji, co sprawi, że będziesz osiągał większe sukcesy! 

 

Bądź na bieżąco 

 

Dobrze jest wiedzieć jakie są tendencje w Twojej branży. Czy powinieneś zastanowić się nad dodatkowym kursem lub szkoleniem? Czy grozi Ci zwolnienie, ze względu na zmniejszone zapotrzebowanie na fachowców w Twojej dziedzinie? Warto znać odpowiedź na te pytania, zanim zaskoczy Cię rzeczywistość. 

 

Do biegu, gotowi, start 

 

Twoje CV powinno być zawsze aktualne i gotowe, aby wywalczyć Ci nową pracę. Niezależnie od tego, czy masz dobrą, czy trochę gorszą sytuację zawodową, nie zaniedbuj swojego Curriculum Vitae. Uzupełniaj je o nowe doświadczenia, które zdobywasz. Zadbaj, by dokumenty aplikacyjne były atrakcyjne. 

 

Utrzymuj znajomości 

 

Tworzenie i rozbudowywanie sieci kontaktów, powinno być ważną częścią Twojego zawodowego życia. Nie czekaj na moment, w którym będziesz potrzebował pomocy, dbaj o znajomości niezależnie od sytuacji. Nigdy nie wiadomo, kiedy ludzie, którzy Cię znają i cenią, okażą się potrzebni. 

 

Oczy szeroko otwarte 

 

Bądź kreatywny, otwórz się na nowe możliwości i szanse. Zastanów się, nad czym możesz popracować, poszukaj inspiracji wśród przyjaciół. Czytaj poradniki, przeglądaj ulotki, a na pewno natrafisz na coś wyjątkowego! 

 


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2014-08-04 13:13
Kariera Komentarze (0)

Nikt nie jest w stanie przewidzieć, ile czasu potrzeba na znalezienie nowej pracy. Wraz z upływającym czasem, wzrastającymi oczekiwaniami i malejącym budżetem, coraz łatwiej się zniechęcić. Szukanie pracy to jednak okres wymagający wzmożonego wysiłku i samozaparcia. Poniżej kilka rad, które pomogą nie utracić motywacji.

 

Odpowiednio zacznij dzień
Pierwsze 30 minut dnia jest kluczowe. Myśli i działania, które się podejmuje właśnie wtedy, wpływają na samopoczucie przez cały dzień. Zamiast wylegiwać się w łóżku, wstań tak, jakbyś szła do pracy, weź prysznic
i przejdź się na krótki spacer, żeby złapać oddech i zyskać pozytywną energię.

Ustalaj cele na każdy dzień
Brak konkretnych zadań do wykonania danego dnia powoduje, że nie ma na czym skupić uwagi, a wieczorem może wydawać się, że nic nie osiągamy. Codzienne małe cele pozwalają na myślenie o tym, co najważniejsze,
a ich realizowanie pomaga w utrzymaniu pozytywnego nastawienia. Ustalając swoje cele, pamiętaj o zasadzie SMART. Niech będą one: specyficzne, mierzalne, ambitne, realne i terminowe. Kiedy uda Ci się je osiągnąć, świętuj małe sukcesy zachęca Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl

Zadbaj o przestrzeń wokół siebie
Wiele się mówi o dobrych stronach bycia schludną i zorganizowaną. Stwórz w swoim domu atmosferę pracy. Przygotuj telefon, komputer i wszystko, co zazwyczaj przydaje się w pracy w biurze. To pomoże Ci pozostać skupioną na zadaniach, które masz wykonać. Możesz także czasem zmienić otoczenie i poszukiwać pracy w pobliskiej kawiarni lub wynajmując miejsce w lokalnym biurze.

Dobrze się odżywiaj
Na to, jak się czujesz, wpływa między innymi to, co jesz. Upewnij się, że w Twoim menu znajduje się odpowiednia dawka warzyw i owoców. Unikaj jedzenia w fast foodach i staraj się nie przesadzać z alkoholem.
W zdrowym ciele, zdrowy duch!

Poszukaj wsparcia
Jeśli ktoś z Twoich znajomych również szuka pracy, utrzymuj z nim kontakt. Możecie wspólnie dzielić się doświadczeniami i radami, a także wzajemnie się motywować radzi Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Postaraj się co najmniej raz w tygodniu spotkać
z grupą takich osób i razem stworzyć strategię dalszych poszukiwań.
 

Zachowaj równowagę
Szanse na znalezienie wymarzonej pracy zależą od Twoich aktywnych działań ile wykonasz telefonów, wyślesz aplikacji czy na ile targów pracy, spotkań związanych z rekrutacją pójdziesz. Pamiętaj jednak o umiarze. Nie zasypuj pracodawców niepotrzebnymi mailami czy telefonami. Dopasuj CV i list motywacyjny do konkretnych ofert. Bądź zaangażowana, ale nie natarczywa.

Ucz się na błędach
W każdym momencie procesu poszukiwania pracy, powinnaś oceniać rezultaty swoich działań. Jeśli wysyłasz wiele aplikacji i nikt nie zaprasza Cię na rozmowę kwalifikacyjną, przejrzyj jeszcze raz swoje CV, zobacz czy zawiera wszelkie potrzebne informacje oraz czy jest aktualne opisuje Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Jeśli byłaś na spotkaniu i nie dostałaś oferty pracy, zastanów się, jakie błędy mogłeś popełnić, aby następnym razem ich uniknąć.
 

Ciesz się poszukiwaniami
Poszukiwanie pracy to często trudny okres zmian, ale może to być także dobra okazja do własnego rozwoju. Wykorzystaj ten czas na przemyślenia swoich celów i oczekiwań. Pomyśl, co dokładnie chciałabyś robić i zaangażuj się w całości we wszystkie działania, które podejmujesz. Znajdź także czas dla siebie i zadbaj o dobre samopoczucie.

 


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2014-07-28 10:49
Kariera Komentarze (0)

Każdy z nas zasługuje na chwilę oddechu. Impreza firmowa może być doskonałą okazją. Okazuje się jednak, że połączenie darmowego alkoholu i telefonu z aparatem  owocujące publikacją szeregu upokarzających zdjęć na serwisach społecznościowych może być tragiczne w skutkach zarówno dla pracownika, jak i pracodawcy.  

Smartfony są wszechobecne. Wybierając się na firmową imprezę musimy pamiętać, że niemalże każdy właściciel inteligentnego telefonu to potencjalny paparazzi. W dobie mediów społecznościowych wystarczy zaledwie jedno kliknięcie, aby umieścić w sieci dowody naszych najgorszych wpadek. 

Dla pracowników

Wszyscy jesteśmy ludźmi, więc drobne wpadki zdarzają nam się stosunkowo często. Musimy jednak pamiętać, że impreza w pracy rządzi się innymi prawami niż prywatne spotkanie w gronie najbliższych przyjaciół. Nawet w miejscu pracy, gdzie atmosfera jest pozornie koleżeńska i luźna,  nie zapominajmy, że dla niektórych kariera stoi wyżej w hierarchii wartości niż sumienie czy dobre imię kolegów po fachu. Przed imprezą warto więc zastanowić się nad kilkoma kwestiami.  
  • Czy potrafimy kontrolować ile wypijemy?
  • Czy jedliśmy przed imprezą? Sprawdźmy menu i jeśli serwowane będą tylko przekąski, postarajmy się zjeść porządną kolację.
I jeszcze kilka wskazówek 
  • Zawczasu zaplanujmy powrót do domu np. zamawiając taksówkę na określoną godzinę.
  • Starajmy się unikać spotkań poprzedzających właściwą imprezę.
  • Pomiędzy kolejnymi drinkami starajmy się pić dużo wody.
  • Do zdjęć pozujmy wyłącznie na początku spotkania.
  • Rozmowy z szefem ograniczmy do niezbędnego minimum. Starajmy się unikać tematu podwyżek i awansu. Firmowa impreza nie jest najwłaściwszym miejscem na tego typu rozmowy.
  • Unikajmy nieprzemyślanego publikowania w Internecie zdjęć i komentowania ich. W czasie zabawy najlepiej wylogować się z serwisów społecznościowych
  • Jeśli już zdecydujemy się opublikować zdjęcie i oznaczyć na nim kolegów z pracy, pamiętajmy zapytać ich o zgodę.

Dla pracodawców 

Pracodawcy powinni mieć na uwadze fakt, że za sprawą mediów społecznościowych, wszystko co wydarzy się na firmowym przyjęciu, może zostać sfotografowane i zamieszczone w sieci. 

Wszelkie materiały publikowane online sprawiają, że przestajemy być w sieci anonimowi często nie zdając sobie sprawy z konsekwencji.   Katastrofalne w skutkach dla wizerunku firmy są najczęściej materiały publikowane przez pracowników. Niektóre z filmów zamieszczonych są nierzadko wykorzystywane w sądzie jako dowód w sprawach przeciwko pracodawcom - podkreśla Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl

Oto więc kilka porad dla firm i przełożonych, których należy przestrzegać, by efektem biurowych imprez nie był spadek reputacji firmy:

  • Należy zwrócić szczególną uwagę na sferę aktywności online pracowników, szczególnie w wymiarze mediów społecznościowych.
  • Niezbędne są szkolenia w zakresie mediów społecznościowych dot. publikowania w nich treści o firmie i życiu firmowym. Tak prężnie rozwijająca się gałąź Internetu zasługuje na szczególną refleksję, a pracownicy powinni znać jasną i przejrzysta politykę firmy w tej sprawie.

Kwestia mediów społecznościowych i często ich szkodliwego wpływu na całą firmę, dotyczy więc zarówno pracowników, jak i pracodawców. Temat ten powinien być szeroko omawiany na firmowych szkoleniach lub specjalnych spotkaniach. Może to w przyszłości zapobiec kompromitującym, czy po prostu niezręcznym sytuacjom pomiędzy współpracownikami, czy między pracownikami a szefem

 


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2014-07-21 09:22
Kariera Komentarze (0)

Negocjacje płacowe nie są łatwe ani przyjemne. Bądź na to gotowa. Ale im więcej wysiłku włożysz w przygotowanie się do tych rozmów, tym przyjemniejsze będzie Twoje życie potem.

Pieniądze to jeden z najtrudniejszych tematów rozmów. Czujemy się niezręcznie pytając ludzi, ile zapłacili za samochód czy mieszkanie. Jeszcze większy dyskomfort powoduje pytanie o zarobki. Nic nie przebije jednak pod tym względem negocjacji płacowych, bo pensja uchodzi za miernik wartości ludzkiej pracy.

 

To, jak twardo negocjujesz jest niemal doskonałym miernikiem Twojej pewności siebie. Ludzie boją się żądać zbyt wiele, aby nie być odebranymi jako zbyt asertywni ani jako tacy, którzy się przeceniają. Z drugiej strony, ludzie obawiają się prosić o zbyt mało żeby nie strzelić sobie w stopę.

 

Negocjacje płacowe są szczególnie trudne podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Bo wtedy zwykle nie znasz jeszcze nastawienia w tej sprawie ludzi, z którymi rozmawiasz i jesteś skazany lub skazana na zgadywanie, jaka będzie ich reakcja.

 

Popularna jest teoria, jakobyś nie powinna być pierwszą, która poruszy ten temat. Powinnaś rzekomo czekać na ruch drugiej strony. Czy rzeczywiście? W większości przypadków może to być niemożliwe. To oni mają pracę, czyli to, na czym Ci zależy, nie Ty. Kto jest w tej sytuacji stroną dominującą?

 

Przygotuj się

 

Najważniejszym atutem, jaki masz w tej rozgrywce, jest Twoja sieć kontaktów. Powinnaś jej użyć do sprawdzenia, jakie zwyczaje panują w firmie, o posadę w której się starasz. Im więcej osób o to zapytasz, tym więcej przydatnych informacji zyskasz radzi Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

 

Bądź elastyczna

 

Pamiętaj o tym, że w różnych firmach różnie podchodzi się do ofert. Czasami musisz powiedzieć tak lub nie, w innym przypadku oferta jest tylko punktem wyjścia do negocjacji. Rozpoznanie, na który rodzaj spółki trafiłaś i umiejętność dopasowania do niego taktyki negocjacyjnej to połowa sukcesu.

 

Nie tylko wyżej wymienione zwyczaje mają znaczenie. Sprawdź też dostępne informacje o pracodawcy:  jaką ma misję? Jakie wartości? Mów do nich ich językiem, parafrazując to, co dla nich najważniejsze, a sprawisz wrażenie kandydatki dobrze pasującej osobowościowo i podwyższysz limit pieniędzy, o które będziesz mogła zawalczyć.

 

Wyglądaj na wartą inwestycji

 

Ubierz się dobrze. Wyperfumuj. Bądź pełna wiary w to, że zasługujesz na wiele. Jeśli potencjalny pracodawca poczuje, że jesteś pewna siebie (ale nie do przesady!), prędzej zachce mieć Cię w swoim zespole i należycie wynagrodzić twierdzi Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

 

Negocjuj kreatywnie

 

Jeśli nie chcą przekroczyć pewnej granicy wynagrodzenia, powalcz o inne rzeczy: dłuższy urlop, krótszy tydzień pracy. Lepsze ubezpieczenie medyczne czy kursy językowe też mogą wchodzić w grę. Pamiętaj, że nie masz nic do stracenia w najgorszym razie usłyszysz odmowę podsumowuje Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

 


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2014-07-14 09:42
Kariera Komentarze (0)

Skoro większość czasu spędzamy w biurze, warto uatrakcyjnić nasze miejsce pracy osobistymi elementami. Oczywiście, swoboda aranżacji będzie różna w zależności od firmy i branży, w której pracujemy. Warto to zrobić, gdyż w niektórych przypadkach, puste stanowisko pracy może być interpretowane jako obojętność wobec życia firmowego. Ekspert monsterpolska.pl doradzi, jak stosownie udekorować naszą biurową przestrzeń.

Zazwyczaj pracownicy zadomawiają się w biurze w ciągu dwóch, trzech miesięcy od rozpoczęcia pracy w nowej firmie. Najczęściej przynoszą zdjęcia swoich bliskich lub ulubiony kubek do kawy. Zupełny brak osobistych rzeczy na stanowisku pracy współpracownicy mogą zinterpretować jako brak zaangażowania w firmowe sprawy. 

 

Ekspert monsterpolska.pl przygotował kilka sugestii, jak urządzić spersonalizowane, ale profesjonalne stanowisko pracy.

 

Pretekst do rozpoczęcia rozmowy

 

Dobrym rozwiązaniem jest przeniesienie takiego elementu dekoracyjnego, dzięki któremu można zainicjować rozmowę ze współpracownikami. Kibice drużyny piłkarskiej mogą przynieść gadżet w barwach klubu, rodzice - zdjęcia swoich pociech, pasjonaci podróży pamiątki lub zdjęcia z wypraw. Prezentując elementy związane z naszymi pasjami lub też życiem prywatnym, sygnalizujemy chęć integracji, co będzie pozytywnie odbierane przez kolegów z pracy. 

 

 

Należy jednak przemyśleć przyniesienie zdjęcia, na którym np. jesteśmy na plaży w kostiumie kąpielowym. Prezentowanie golizny w miejscu pracy, również na zdjęciach, jest wysoce niestosowne przestrzega Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

 

Odrobina koloru

 

Warto zmienić stanowisko pracy odziedziczone po poprzednim pracowniku, dodając elementy w ulubionym kolorze np. nową podkładkę pod myszkę czy designerską tablicę na notatki. 

 

 

Przy aranżowaniu stanowiska pracy, można wziąć pod uwagę znaczenie kolorów żółty dodaje energii, zielony uspokaja, natomiast niebieski usprawnia pracę mózgu i zwiększa kreatywność. 

 

 

Należy jednak uważać na liczbę gadżetów na biurku zbyt duża ich liczba może wywołać wrażenie bałaganu i chaosu zauważa Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

 

Zdrowy rozsądek

 

Pracownik agencji reklamowej posiada większą swobodę aranżacji swojej przestrzeni niż osoba pracująca w firmie ubezpieczeniowej. Jeśli w biurze przyjmowani są klienci, miejsce pracy powinno być bardziej reprezentacyjne niż stanowisko osoby, której głównym zadaniem jest praca przy komputerze. Dlatego też, urządzając biuro, należy pamiętać o tym, jaką funkcję się pełni w firmie. 

 

 

Dobrym sposobem na uniknięcie dekoracyjnego faux-pas jest zaobserwowanie stanowisk współpracowników co z osobistych rzeczy znajduje się na ich biurkach, jak dużo osobistych elementów dekoracyjnych umieszczają na nich.

 

Trzeba także pamiętać, że elementy życia osobistego przynoszone do pracy obrazują naszą osobowość. Dlatego też, warto dać się poznać z jak najlepszej strony podsumowuje Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

 


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2014-07-07 09:57
Kariera Komentarze (0)

Naukowcy dowiedli, że ponad połowa z nas zadurzyła się kiedyś w kimś z pracy. Zatem nie powinno nikogo dziwić, że szef może się spodobać. Romans z przełożonym niesie w sobie dodatkowe emocje wynikające z tajemnicy i ryzyka. Zanim jednak zdecydujemy się na flirt z szefem warto odpowiedzieć sobie na 2 podstawowe pytania - Czy ten mężczyzna / ta kobieta podobał(a)by mi się gdyby nie był/a moim szefem? Jakie mogą być konsekwencje zawodowe takiego związku?  

Zakochana w szefie?

 

 

Niezaprzeczalnym faktem pozostaje, że wielu mężczyzn osiągnęło swoją pozycję dzięki charyzmie, która dla wielu kobiet jest bardzo artakcyjna i pociągająca. Nie bez znaczenia są także towarzyszące  stanowisku atrybuty, tj. władza, doświadczenie, poczucie stabilności, jakie może zaoferować, i nie oszukujmy się pieniądze. Dlatego zanim wykonasz pierwszy krok musisz zadać sobie bardzo ważne pytania: Czy na pewno pociąga mnie osoba, a nie stanowisko i wszystko co się z tym wiąże? Czy chciałabym z nim być, gdyby miał inną, być może gorszą pracę?

 

 

Jeżeli zakochałaś się we władzy i uczuciu ekscytacji, które towarzyszy nowym znajomościom, możesz sobie mocno zaszkodzić. Każdy kończący się romans pozostawia poważne ślady i wyrządza szkody. W tym przypadku dotyczy to również Twojej kariery zawodowej. Jeżeli Wasze uczucie nie przetrwa, możecie być skazani na wspólną pracę lub co gorsza możesz zostać zmuszona do odejścia. Konsekwencje mogą być naprawdę poważne, niektóre firmy bardzo niechętnie patrzą na jakiekolwiek bliższe relacje pracowników, a niektóre literalnie zakazują związków pomiędzy szefem a podwładną. Dlatego dokładnie przeanalizuj swoją sytuacje zawodowa. Zastanów się, czy jesteś w stanie zaryzykować utratę pracy i brak stałych dochodów przez jakiś czas. Niestety nowej pracy najprawdopodobniej nie znajdziesz z dnia na dzień radzi Małgorzata Majewska, ekspert monsterpolska.pl.  

 

 

Jeśli jesteś pewna, że to ten jedyny

 

 

Jeżeli jednak zarówno Ty jak i Twój szef uważacie, że łączące Was uczucie to coś zupełnie wyjątkowego, spróbujcie. Niejednej parze się udało. Dzięki wspólnej pracy, już na starcie, macie ze sobą wiele zbiorów łączących: wspólną grupę znajomych, podobne zainteresowania i zawodowe pasje, a to często więcej niż niejedna para. Pamiętajcie jednak o wyczuciu sytuacji i kulturze zachowań w pracy. Ustalcie wspólnie zasady, których będziecie przestrzegać w biurze. Najlepiej, żeby w godzinach pracy Wasze relacje pozostawały  zawodowe radzi Małgorzata Majewska, ekspert monsterpolska.pl.  Pamiętaj, że nie powinnaś zdradzać koleżankom z pracy zbyt wielu szczegółów na temat Waszego życia osobistego złotą zasadą w takich przypadkach jest dyskrecja. Twój partner na pewno to doceni. Uchroni Cię to także przed staniem się obiektem biurowych plotek. Nikt nie będzie podważał też zasadności Twojego ewentualnego awansu i unikniesz niechęci ze strony kolegów. Jednak mimo wszystko warto, aby jedno z Was rozważyło zmianę pracy. To najbardziej profesjonalne wyjście z tej sytuacji, które pozwoli Wam obojgu w pracy skupić się na pracy i kontynuować karierę bez dodatkowych obciążeń dodaje Małgorzata Majewska, ekspert monsterpolska.pl.  

 

 

Szef zakochany w Tobie?

 

 

A co jeśli sytuacja wygląda dokładnie na odwrót i to szef stara się Ciebie poderwać, a Ty dodatkowo nie wykazujesz zainteresowania jego osobą? Oczywiście nie pociągają go Twoje pieniądze i wpływy, bo jesteś jego podwładną, ale w dalszym ciągu może chodzić o adrenalinę związaną z władzą.

 

Zanim podejmiesz jakieś kroki warto mieć pewność, czy szef jest naprawdę Tobą zainteresowany. Może był po prostu ostatnio jedynie bardziej miły. Zastanów się, czy szef rozmawia z Tobą częściej niż zwykle? Czy stara się ułatwić Ci pracę? Czy pamięta o rzeczach osobistych, o których mu mówiłaś? Jeżeli masz pewność, że szef darzy Cię niepożądanym przez Ciebie uczuciem, jest kilka sposobów, aby sobie z tym poradzić. Najważniejsze, aby zareagować jak najwcześniej. Nie możesz dać zwierzchnikowi kosza w sposób zbyt oczywisty. Mógłby poczuć się dotknięty, a to na pewno nie skończyłoby się dobrze. Po pierwsze staraj się unikać sytuacji sam na sam. Możesz też zacząć nosić pierścionek udający ten zaręczynowy lub nawet imitację obrączki. Postaraj się też, aby szef przypadkiem usłyszał jak bardzo jesteś zakochana w swoim chłopaku lub mężu. A jeżeli sprawy zabrną za daleko, nie wahaj się przed rozmową z działem kadr.

 

 

Zakochany podwładny

 

 

Równie kłopotliwa dla obu stron może być sytuacja, gdy to w Tobie szefowej zakocha się podwładny. Konsekwencje, tak jak i w odwrotnym przypadku, mogą być dotkliwe. Zanim podejmiesz jakąkolwiek decyzję, rozważ kilka scenariuszy. Po pierwsze, sprawdź zasady panujące w Twojej firmie. Romans bowiem może być zakazany w regulaminie. Jeśli zdecydujesz się na taki związek, może ucierpieć Twój autorytet jako przełożonego, a wśród członków zespołu mogą się pojawić zarzuty o to, że faworyzujesz swojego partnera w pracy. Kolejnym problemem może byc umiejętność rozdzielenia spraw zawodowych od prywatnych. W pracy powinniśmy skupić się na kwestiach merytorycznych, a nie na budowaniu lub ratowaniu związku. Rozwiązaniem może być przejście jednego z Was do innego działu, a jeśli to jest niemożliwe, to zmiana pracy przez Ciebie lub partnera. 

 


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2014-06-30 11:21
Kariera Komentarze (0)

Jeśli stawiasz na rozwój siebie i swojej kariery powinieneś przeanalizować również swoje zachowania w pracy. W tym celu ekspert portalu Monsterpolska.pl - Małgorzata Majewska, przygotowała listę najgorszych i najczęściej spotykanych złych nawyków, które zastajemy w biurach.

Błędy planowania

 

 

Często zdarza Ci się, że po wejściu do firmy nie masz pojęcia co powinnaś zrobić najpierw? Większość pracowników po wyjściu z biura nie wie jakie zadania czekają na niego następnego dnia. Najlepszym rozwiązaniem jest stworzenie ramowego planu dnia, a nawet tygodnia i dotrzymywanie terminów. To efektywny sposób na opanowanie chaosu zachęca Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

 

Poczta elektroniczna opanowała każdy dzień

 

 

Odpowiadając skrupulatnie na każdy e-mail , może Ci się wydać, że jesteś wyczulona na punkcie swojej pracy. Może to spowodować, że poczujesz się jak bohaterka przez samo wysyłanie poczty. Pamiętaj jednak, że nie ma to nic wspólnego z realizacją Twoich głównych celów.

 

Nadużywanie przywilejów praca-dom

 

 

To nieuniknione, że niektóre sprawy związane z domem będą absorbowały Cię w pracy. Jednakże zbyt wielu ludzi rozprasza się zwykłymi rzeczami jak wizyta w pralni czy odebranie dzieci ze szkoły. Często mówimy, że ilość obowiązków domowych przeważa nad zawodowymi i zabieramy pracę do domu. W takim wypadku należy upewnić się, że jesteśmy w stałym kontakcie z współpracownikami i profesjonalnie wykonujemy powierzone nam zadania zawodowe proponuje Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

 

Nie wolno dopuścić także do tego by domowe problemy przeszkodziły nam w pracy. Spóźnianie się do pracy przez remont mieszkania czy powtarzające się wizyty u dentysty nie pomaga w budowaniu pozytywnego wizerunku.

 

Spóźnianie się na spotkania

 

 

Ludzie, którzy nagminnie pozwalają sobie na niewielkie spóźnienia mogą wyrobić w sobie tzw. efekt domina w kalendarzu. W efekcie może się okazać, że niektóre spotkania będą musiały zostać odwołane opisuje Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Nieterminowość to kolejna oznaka braku profesjonalizmu i przyczyna utraty zaufania klientów.

 

Problem z higieną osobistą

 

 

W obecnych czasach ten nawyk jest już rzadkością, ale nadal w firmowym otoczeniu możemy spotkać kogoś kto ma problem z utrzymaniem higieny. Może to zaowocować kłopotami ze zdrowiem. Dlatego też, na co dzień trzeba dbać swój organizm. Zdrowa żywność, częsty prysznic i ćwiczenia dodają energii.

 

Nieodpowiednie poczucie humoru

 

W kontaktach służbowych nie wolno zapomnieć o niezbędnym takcie. Najlepiej nie poruszać kontrowersyjnych tematów takich jak polityka czy religia i stonować żarty uczula Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

 

Brak troski o pracę

 

 

Częstą przyczyną demotywacji współpracowników jest brak entuzjazmu wynikającego z ich pracy. Komunikuj się jasno i dokładnie. Chwal podwładnych, jeśli na to zasługują i zwracaj uwagę na błędy. W ten sposób zyskasz szacunek, a także zmotywujesz wszystkich do pracy.

 

 

 


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2014-06-23 09:30
Kariera Komentarze (0)

Po latach spędzonych jako konsultant, doradca klienta bądź freelancerka, może być Ci ciężko przenieść się do pełnoetatowej pracy. Obawiasz się, że nie będziesz pasowała do grupy, bo zbytnio przywykłaś do indywidualnego trybu pracy?

Dobrą wiadomością jest to, że masz spore szanse na znalezienie etatu. Rekruterzy poszukują osób, które są doświadczone i potrafią rozwiązywać problemy. Eksperci monsterpolska.pl radzą, jak zaprezentować się na rozmowie kwalifikacyjnej, by pracodawcy uwierzyli, że jesteś odpowiednią kandydatką.

W grupie nie ma JA

Podkreśl swoją zdolność do przystosowywania się do różnych warunków pracy. Freelancerzy są z reguły dobrymi współpracownikami. Mieli styczność z różnymi firmami. Są przyzwyczajeni do pracy w trudnych warunkach i z ciężkimi klientami. Będą więc potrafili konkretnie i zadaniowo wesprzeć cały zespół tłumaczy Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

Dobre nastawienie w cenie

Nawet jeśli zaproponowano Ci tylko okres próbny, zachowuj się tak, jakbyś miała stać się długofalową inwestycją dla firmy. Przychodź z własnymi pomysłami, z dobrym nastawieniem. Bądź profesjonalna i skupiona na swoim celu.

Zaprezentuj swoje wyniki

Zaprezentowanie w postaci wykresu wyników swojej pracy, bądź liczbowe przedstawienie efektów, jakie udało Ci się osiągnąć, będą dobrą kartą przetargową dla potencjalnego szefa. Pokaż co konkretnie udało się zmienić. Jeśli np. byłaś doradcą finansowym, wykaż, ile dzięki Twoim poradom klienci zaoszczędzili zachęca Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

Bądź na bieżąco z technologią

Jeśli jesteś specjalistą w dziedzinie IT, musisz być na bieżąco z nowinkami technicznymi. Jeśli pracujesz w sektorze finansowym, bądź w księgowości musisz znać programy, którymi posługują się tego typu specjaliści. Staraj się w miarę możliwości uaktualniać swoją wiedzę. I koniecznie wykazuj w CV wszystkie programy i aplikacje, jakie umiesz obsługiwać radzi Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

I pamiętaj, etat nie musi być nudny. Praca w zespole może być równie ekscytująca wszystko zależy od Ciebie i Twojego nastawienia. Z pozytywnym zawsze osiągniesz sukces!

 


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2014-06-16 09:44
Kariera Komentarze (0)

Przygotowując się do ważnej rozmowy kwalifikacyjnej zazwyczaj robisz dokładny research na temat firmy, do której kandydujesz, oraz upewniasz się, że masz przygotowane błyskotliwe odpowiedzi na przewidywane pytania. Zastanawiasz się również, jakie ubranie powinieneś włożyć. Przede wszystkim chcesz, aby Twój strój i jego kolory pokazały Cię w jak najlepszym świetle. 

Badania pokazują, że 85 proc. komunikacji międzyludzkiej to komunikacja niewerbalna, więc decyzja o tym, co na siebie włożyć na rozmowę kwalifikacyjną, jest bardzo ważna dla odpowiedniego zaprezentowania się przed potencjalnym pracodawcą. Ubiór oczywiście nie zatuszuje braku wiedzy i umiejętności oraz słabych odpowiedzi na pytania rekrutującego, ale może zakomunikować kilka pozytywnych rzeczy o Twojej osobowości i o Tobie jako przyszłym pracowniku.

Poniżej znajdziesz kilka wskazówek mówiących o tym, co komunikują najczęściej wybierane na rozmowę kwalifikacyjną kolory. Znajomość ich znaczenia pomoże Ci wybrać odpowiedni strój:

 

Niebieski
Bezpiecznym wyborem będą wszystkie ciemniejsze odcienie niebieskiego, a zwłaszcza granatowy. Kolory te pokażą Cię jako kogoś, kto ma wszystko pod kontrolą. Rekruterom niebieski kolor kojarzy się ze spokojem, stabilnością, zaufaniem, prawdą, pewnością siebie i bezpieczeństwem. To bardzo dobre przekazy, które możesz zakomunikować o sobie nie używając słów zauważa Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl

 

Szary

Po niebieskim, szary jest drugim najbardziej popularnym kolorem wybieranym przez kandydatów na rozmowę kwalifikacyjną. Tak jak granatowy, to kolor, który nie będzie rozpraszał uwagi rekrutującego, dzięki czemu skupi się bardziej na tym, co i w jaki sposób mówisz. Szary oznacza również wyrafinowanie, więc możesz użyć go do zdobycia przewagi.

Czarny
To dominujący na rozmowach kwalifikacyjnych kolor, ponieważ kojarzy się z władzą i autorytetem. Ale z czarnym trzeba uważać konotuje również dramat i żałobę, więc przygotowując strój na rozmowę bądź ostrożny. Zamiast ubierać się od stóp do głów na czarno, spróbuj użyć pojedynczych akcentów w tym kolorze np. wybierając czarny krawat lub szal.

Czerwony
Czerwień jest bardzo mocnym kolorem, dlatego na rozmowach kwalifikacyjnych dopuszczalna jest właściwie jedynie w dodatkach i niewielkich akcentach. Czerwony kojarzy się z energią, pasją, pożądaniem, siłą i agresywnością, zatem przygotowując strój na rozmowę kwalifikacyjną używaj go bardzo oszczędnie w przeciwnym wypadku możesz przesłać sprzeczny lub nawet negatywny komunikat o sobie rekrutującemu podkreśla Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

Biały     
Biała koszula czy bluzka to zawsze bezpieczny wybór. Biel kojarzy się z prostotą, czystością, precyzją i dobrocią, zatem bez względu na to, jaki wizerunek siebie chcesz zaprezentować potencjalnemu pracodawcy, ten kolor pomoże Ci zrobić dobre pierwsze wrażenie. 

Na bardzo konkurencyjnym rynku pracy powinieneś wykorzystywać każdą możliwość, by wyróżnić się i zabłysnąć na rozmowie kwalifikacyjnej. Znajomość znaczenia kolorów pomoże Ci wybrać odpowiedni strój, który najlepiej pokaże Twoją osobowość i profesjonalizm przed potencjalnym pracodawcą podsumowuje Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Ubiór w odpowiednich barwach pomoże Ci zrobić dobre pierwsze wrażenie i wzmocnić pozytywny wizerunek Ciebie jako przyszłego pracownika w oczach rekrutującego.

 


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2014-06-09 09:46
Kariera Komentarze (0)
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |