iWoman.pl iWoman.pl

przejdź do listy blogów przejdź do serwisu

LogowanieRejestracja

Naukowcy dowiedli, że ponad połowa z nas zadurzyła się kiedyś w kimś z pracy. Zatem nie powinno nikogo dziwić, że szef może się spodobać. Romans z przełożonym niesie w sobie dodatkowe emocje wynikające z tajemnicy i ryzyka. Zanim jednak zdecydujemy się na flirt z szefem warto odpowiedzieć sobie na 2 podstawowe pytania - Czy ten mężczyzna / ta kobieta podobał(a)by mi się gdyby nie był/a moim szefem? Jakie mogą być konsekwencje zawodowe takiego związku?  

Zakochana w szefie?

 

 

Niezaprzeczalnym faktem pozostaje, że wielu mężczyzn osiągnęło swoją pozycję dzięki charyzmie, która dla wielu kobiet jest bardzo artakcyjna i pociągająca. Nie bez znaczenia są także towarzyszące  stanowisku atrybuty, tj. władza, doświadczenie, poczucie stabilności, jakie może zaoferować, i nie oszukujmy się pieniądze. Dlatego zanim wykonasz pierwszy krok musisz zadać sobie bardzo ważne pytania: Czy na pewno pociąga mnie osoba, a nie stanowisko i wszystko co się z tym wiąże? Czy chciałabym z nim być, gdyby miał inną, być może gorszą pracę?

 

 

Jeżeli zakochałaś się we władzy i uczuciu ekscytacji, które towarzyszy nowym znajomościom, możesz sobie mocno zaszkodzić. Każdy kończący się romans pozostawia poważne ślady i wyrządza szkody. W tym przypadku dotyczy to również Twojej kariery zawodowej. Jeżeli Wasze uczucie nie przetrwa, możecie być skazani na wspólną pracę lub co gorsza możesz zostać zmuszona do odejścia. Konsekwencje mogą być naprawdę poważne, niektóre firmy bardzo niechętnie patrzą na jakiekolwiek bliższe relacje pracowników, a niektóre literalnie zakazują związków pomiędzy szefem a podwładną. Dlatego dokładnie przeanalizuj swoją sytuacje zawodowa. Zastanów się, czy jesteś w stanie zaryzykować utratę pracy i brak stałych dochodów przez jakiś czas. Niestety nowej pracy najprawdopodobniej nie znajdziesz z dnia na dzień radzi Małgorzata Majewska, ekspert monsterpolska.pl.  

 

 

Jeśli jesteś pewna, że to ten jedyny

 

 

Jeżeli jednak zarówno Ty jak i Twój szef uważacie, że łączące Was uczucie to coś zupełnie wyjątkowego, spróbujcie. Niejednej parze się udało. Dzięki wspólnej pracy, już na starcie, macie ze sobą wiele zbiorów łączących: wspólną grupę znajomych, podobne zainteresowania i zawodowe pasje, a to często więcej niż niejedna para. Pamiętajcie jednak o wyczuciu sytuacji i kulturze zachowań w pracy. Ustalcie wspólnie zasady, których będziecie przestrzegać w biurze. Najlepiej, żeby w godzinach pracy Wasze relacje pozostawały  zawodowe radzi Małgorzata Majewska, ekspert monsterpolska.pl.  Pamiętaj, że nie powinnaś zdradzać koleżankom z pracy zbyt wielu szczegółów na temat Waszego życia osobistego złotą zasadą w takich przypadkach jest dyskrecja. Twój partner na pewno to doceni. Uchroni Cię to także przed staniem się obiektem biurowych plotek. Nikt nie będzie podważał też zasadności Twojego ewentualnego awansu i unikniesz niechęci ze strony kolegów. Jednak mimo wszystko warto, aby jedno z Was rozważyło zmianę pracy. To najbardziej profesjonalne wyjście z tej sytuacji, które pozwoli Wam obojgu w pracy skupić się na pracy i kontynuować karierę bez dodatkowych obciążeń dodaje Małgorzata Majewska, ekspert monsterpolska.pl.  

 

 

Szef zakochany w Tobie?

 

 

A co jeśli sytuacja wygląda dokładnie na odwrót i to szef stara się Ciebie poderwać, a Ty dodatkowo nie wykazujesz zainteresowania jego osobą? Oczywiście nie pociągają go Twoje pieniądze i wpływy, bo jesteś jego podwładną, ale w dalszym ciągu może chodzić o adrenalinę związaną z władzą.

 

Zanim podejmiesz jakieś kroki warto mieć pewność, czy szef jest naprawdę Tobą zainteresowany. Może był po prostu ostatnio jedynie bardziej miły. Zastanów się, czy szef rozmawia z Tobą częściej niż zwykle? Czy stara się ułatwić Ci pracę? Czy pamięta o rzeczach osobistych, o których mu mówiłaś? Jeżeli masz pewność, że szef darzy Cię niepożądanym przez Ciebie uczuciem, jest kilka sposobów, aby sobie z tym poradzić. Najważniejsze, aby zareagować jak najwcześniej. Nie możesz dać zwierzchnikowi kosza w sposób zbyt oczywisty. Mógłby poczuć się dotknięty, a to na pewno nie skończyłoby się dobrze. Po pierwsze staraj się unikać sytuacji sam na sam. Możesz też zacząć nosić pierścionek udający ten zaręczynowy lub nawet imitację obrączki. Postaraj się też, aby szef przypadkiem usłyszał jak bardzo jesteś zakochana w swoim chłopaku lub mężu. A jeżeli sprawy zabrną za daleko, nie wahaj się przed rozmową z działem kadr.

 

 

Zakochany podwładny

 

 

Równie kłopotliwa dla obu stron może być sytuacja, gdy to w Tobie szefowej zakocha się podwładny. Konsekwencje, tak jak i w odwrotnym przypadku, mogą być dotkliwe. Zanim podejmiesz jakąkolwiek decyzję, rozważ kilka scenariuszy. Po pierwsze, sprawdź zasady panujące w Twojej firmie. Romans bowiem może być zakazany w regulaminie. Jeśli zdecydujesz się na taki związek, może ucierpieć Twój autorytet jako przełożonego, a wśród członków zespołu mogą się pojawić zarzuty o to, że faworyzujesz swojego partnera w pracy. Kolejnym problemem może byc umiejętność rozdzielenia spraw zawodowych od prywatnych. W pracy powinniśmy skupić się na kwestiach merytorycznych, a nie na budowaniu lub ratowaniu związku. Rozwiązaniem może być przejście jednego z Was do innego działu, a jeśli to jest niemożliwe, to zmiana pracy przez Ciebie lub partnera. 

 


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2014-06-30 11:21
Kariera Komentarze (0)

Jeśli stawiasz na rozwój siebie i swojej kariery powinieneś przeanalizować również swoje zachowania w pracy. W tym celu ekspert portalu Monsterpolska.pl - Małgorzata Majewska, przygotowała listę najgorszych i najczęściej spotykanych złych nawyków, które zastajemy w biurach.

Błędy planowania

 

 

Często zdarza Ci się, że po wejściu do firmy nie masz pojęcia co powinnaś zrobić najpierw? Większość pracowników po wyjściu z biura nie wie jakie zadania czekają na niego następnego dnia. Najlepszym rozwiązaniem jest stworzenie ramowego planu dnia, a nawet tygodnia i dotrzymywanie terminów. To efektywny sposób na opanowanie chaosu zachęca Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

 

Poczta elektroniczna opanowała każdy dzień

 

 

Odpowiadając skrupulatnie na każdy e-mail , może Ci się wydać, że jesteś wyczulona na punkcie swojej pracy. Może to spowodować, że poczujesz się jak bohaterka przez samo wysyłanie poczty. Pamiętaj jednak, że nie ma to nic wspólnego z realizacją Twoich głównych celów.

 

Nadużywanie przywilejów praca-dom

 

 

To nieuniknione, że niektóre sprawy związane z domem będą absorbowały Cię w pracy. Jednakże zbyt wielu ludzi rozprasza się zwykłymi rzeczami jak wizyta w pralni czy odebranie dzieci ze szkoły. Często mówimy, że ilość obowiązków domowych przeważa nad zawodowymi i zabieramy pracę do domu. W takim wypadku należy upewnić się, że jesteśmy w stałym kontakcie z współpracownikami i profesjonalnie wykonujemy powierzone nam zadania zawodowe proponuje Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

 

Nie wolno dopuścić także do tego by domowe problemy przeszkodziły nam w pracy. Spóźnianie się do pracy przez remont mieszkania czy powtarzające się wizyty u dentysty nie pomaga w budowaniu pozytywnego wizerunku.

 

Spóźnianie się na spotkania

 

 

Ludzie, którzy nagminnie pozwalają sobie na niewielkie spóźnienia mogą wyrobić w sobie tzw. efekt domina w kalendarzu. W efekcie może się okazać, że niektóre spotkania będą musiały zostać odwołane opisuje Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Nieterminowość to kolejna oznaka braku profesjonalizmu i przyczyna utraty zaufania klientów.

 

Problem z higieną osobistą

 

 

W obecnych czasach ten nawyk jest już rzadkością, ale nadal w firmowym otoczeniu możemy spotkać kogoś kto ma problem z utrzymaniem higieny. Może to zaowocować kłopotami ze zdrowiem. Dlatego też, na co dzień trzeba dbać swój organizm. Zdrowa żywność, częsty prysznic i ćwiczenia dodają energii.

 

Nieodpowiednie poczucie humoru

 

W kontaktach służbowych nie wolno zapomnieć o niezbędnym takcie. Najlepiej nie poruszać kontrowersyjnych tematów takich jak polityka czy religia i stonować żarty uczula Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

 

Brak troski o pracę

 

 

Częstą przyczyną demotywacji współpracowników jest brak entuzjazmu wynikającego z ich pracy. Komunikuj się jasno i dokładnie. Chwal podwładnych, jeśli na to zasługują i zwracaj uwagę na błędy. W ten sposób zyskasz szacunek, a także zmotywujesz wszystkich do pracy.

 

 

 


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2014-06-23 09:30
Kariera Komentarze (0)

Po latach spędzonych jako konsultant, doradca klienta bądź freelancerka, może być Ci ciężko przenieść się do pełnoetatowej pracy. Obawiasz się, że nie będziesz pasowała do grupy, bo zbytnio przywykłaś do indywidualnego trybu pracy?

Dobrą wiadomością jest to, że masz spore szanse na znalezienie etatu. Rekruterzy poszukują osób, które są doświadczone i potrafią rozwiązywać problemy. Eksperci monsterpolska.pl radzą, jak zaprezentować się na rozmowie kwalifikacyjnej, by pracodawcy uwierzyli, że jesteś odpowiednią kandydatką.

W grupie nie ma JA

Podkreśl swoją zdolność do przystosowywania się do różnych warunków pracy. Freelancerzy są z reguły dobrymi współpracownikami. Mieli styczność z różnymi firmami. Są przyzwyczajeni do pracy w trudnych warunkach i z ciężkimi klientami. Będą więc potrafili konkretnie i zadaniowo wesprzeć cały zespół tłumaczy Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

Dobre nastawienie w cenie

Nawet jeśli zaproponowano Ci tylko okres próbny, zachowuj się tak, jakbyś miała stać się długofalową inwestycją dla firmy. Przychodź z własnymi pomysłami, z dobrym nastawieniem. Bądź profesjonalna i skupiona na swoim celu.

Zaprezentuj swoje wyniki

Zaprezentowanie w postaci wykresu wyników swojej pracy, bądź liczbowe przedstawienie efektów, jakie udało Ci się osiągnąć, będą dobrą kartą przetargową dla potencjalnego szefa. Pokaż co konkretnie udało się zmienić. Jeśli np. byłaś doradcą finansowym, wykaż, ile dzięki Twoim poradom klienci zaoszczędzili zachęca Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

Bądź na bieżąco z technologią

Jeśli jesteś specjalistą w dziedzinie IT, musisz być na bieżąco z nowinkami technicznymi. Jeśli pracujesz w sektorze finansowym, bądź w księgowości musisz znać programy, którymi posługują się tego typu specjaliści. Staraj się w miarę możliwości uaktualniać swoją wiedzę. I koniecznie wykazuj w CV wszystkie programy i aplikacje, jakie umiesz obsługiwać radzi Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

I pamiętaj, etat nie musi być nudny. Praca w zespole może być równie ekscytująca wszystko zależy od Ciebie i Twojego nastawienia. Z pozytywnym zawsze osiągniesz sukces!

 


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2014-06-16 09:44
Kariera Komentarze (0)

Przygotowując się do ważnej rozmowy kwalifikacyjnej zazwyczaj robisz dokładny research na temat firmy, do której kandydujesz, oraz upewniasz się, że masz przygotowane błyskotliwe odpowiedzi na przewidywane pytania. Zastanawiasz się również, jakie ubranie powinieneś włożyć. Przede wszystkim chcesz, aby Twój strój i jego kolory pokazały Cię w jak najlepszym świetle. 

Badania pokazują, że 85 proc. komunikacji międzyludzkiej to komunikacja niewerbalna, więc decyzja o tym, co na siebie włożyć na rozmowę kwalifikacyjną, jest bardzo ważna dla odpowiedniego zaprezentowania się przed potencjalnym pracodawcą. Ubiór oczywiście nie zatuszuje braku wiedzy i umiejętności oraz słabych odpowiedzi na pytania rekrutującego, ale może zakomunikować kilka pozytywnych rzeczy o Twojej osobowości i o Tobie jako przyszłym pracowniku.

Poniżej znajdziesz kilka wskazówek mówiących o tym, co komunikują najczęściej wybierane na rozmowę kwalifikacyjną kolory. Znajomość ich znaczenia pomoże Ci wybrać odpowiedni strój:

 

Niebieski
Bezpiecznym wyborem będą wszystkie ciemniejsze odcienie niebieskiego, a zwłaszcza granatowy. Kolory te pokażą Cię jako kogoś, kto ma wszystko pod kontrolą. Rekruterom niebieski kolor kojarzy się ze spokojem, stabilnością, zaufaniem, prawdą, pewnością siebie i bezpieczeństwem. To bardzo dobre przekazy, które możesz zakomunikować o sobie nie używając słów zauważa Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl

 

Szary

Po niebieskim, szary jest drugim najbardziej popularnym kolorem wybieranym przez kandydatów na rozmowę kwalifikacyjną. Tak jak granatowy, to kolor, który nie będzie rozpraszał uwagi rekrutującego, dzięki czemu skupi się bardziej na tym, co i w jaki sposób mówisz. Szary oznacza również wyrafinowanie, więc możesz użyć go do zdobycia przewagi.

Czarny
To dominujący na rozmowach kwalifikacyjnych kolor, ponieważ kojarzy się z władzą i autorytetem. Ale z czarnym trzeba uważać konotuje również dramat i żałobę, więc przygotowując strój na rozmowę bądź ostrożny. Zamiast ubierać się od stóp do głów na czarno, spróbuj użyć pojedynczych akcentów w tym kolorze np. wybierając czarny krawat lub szal.

Czerwony
Czerwień jest bardzo mocnym kolorem, dlatego na rozmowach kwalifikacyjnych dopuszczalna jest właściwie jedynie w dodatkach i niewielkich akcentach. Czerwony kojarzy się z energią, pasją, pożądaniem, siłą i agresywnością, zatem przygotowując strój na rozmowę kwalifikacyjną używaj go bardzo oszczędnie w przeciwnym wypadku możesz przesłać sprzeczny lub nawet negatywny komunikat o sobie rekrutującemu podkreśla Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

Biały     
Biała koszula czy bluzka to zawsze bezpieczny wybór. Biel kojarzy się z prostotą, czystością, precyzją i dobrocią, zatem bez względu na to, jaki wizerunek siebie chcesz zaprezentować potencjalnemu pracodawcy, ten kolor pomoże Ci zrobić dobre pierwsze wrażenie. 

Na bardzo konkurencyjnym rynku pracy powinieneś wykorzystywać każdą możliwość, by wyróżnić się i zabłysnąć na rozmowie kwalifikacyjnej. Znajomość znaczenia kolorów pomoże Ci wybrać odpowiedni strój, który najlepiej pokaże Twoją osobowość i profesjonalizm przed potencjalnym pracodawcą podsumowuje Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Ubiór w odpowiednich barwach pomoże Ci zrobić dobre pierwsze wrażenie i wzmocnić pozytywny wizerunek Ciebie jako przyszłego pracownika w oczach rekrutującego.

 


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2014-06-09 09:46
Kariera Komentarze (0)

Pracujesz na swoim stanowisku od dłuższego czasu i robisz dużo więcej rzeczy niż musisz. Twój szef nie widzi problemu, w przeciwieństwie do Ciebie. Jak sprawić, abyś dostał zasłużony awans?

Ta sytuacja wymaga nieco cierpliwości i planowania. Najgorsze, co możesz zrobić, to pójść do szefa i wygłosić listę żądań. Poznaj poniższe porady, aby osiągnąć swój cel.

 

Zrób listę

 

Wypisz wszystkie nowe obowiązki, które wziąłeś na siebie wraz z czasem, który na nie poświęcasz dziennie, tygodniowo i miesięcznie. Zestaw te informacje z zadaniami, które wykonujesz od początku. Może się okazać, że robisz tyle rzeczy, co osoba zatrudniona na półtora etatu. Gdy spotkasz się z przełożonym, przedstaw mu to zestawienie. Skoncentruj się na fakcie, że w wielkim stopniu oszczędzasz pieniądze firmy, bo musiałaby zatrudnić kolejną osobę, gdyby nie Ty radzi Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

 

Określ, kim jesteś w firmie

 

Przeczytaj raz jeszcze listę, którą zrobiłeś i się zastanów. Czy Twoje obowiązki w obecnym miejscu pracy odpowiadają jakiemuś wyższemu stanowisku niż to, które teraz zajmujesz? Jeśli nie widzisz takiego, rozejrzyj się i zastanów, kto ma podobny zakres zadań. Jakie stanowisko on zajmuje? Czy wiesz, ile zarabia? Jeśli nie widzisz takiej osoby, pomyśl nad nowym tytułem dla siebie, pilnując, aby pasował do charakteru Twojej firmy.

 

Pokażcie mi pieniądze

 

Nowe stanowisko oznacza wyższą płacę. Odwiedź dział HR swojej firmy i zapytaj o gradację zarobków. Jeśli pracujesz w mniejszej spółce, prawdopodobnie będziesz musiał sam oszacować swoje nowe honorarium opisuje Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

 

 

Porozmawiaj z szefem

 

Gdy znasz już swoją pozycję, umów się na rozmowę ze swoim przełożonym. Zadbaj o to, aby dowiedział się, o czym będziecie dyskutować wystarczająco wcześnie. Chodzi o to, abyś nie musiał rozmawiać z nim, gdy ma do dyspozycji pięć minut między jednym a drugim spotkaniem, a w międzyczasie odbiera liczne telefony. To zbyt poważna rozmowa.

 

Twój szef może być zbyt zajęty, aby zauważyć, że Twoja wartość dla firmy bardzo ostatnio wzrosła. Uświadomienie mu tego jest Twoim zadaniem. Wykonaj je jak należy!

 


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2014-06-02 10:34
Kariera Komentarze (0)