iWoman.pl iWoman.pl

przejdź do listy blogów przejdź do serwisu

LogowanieRejestracja

Bycie mamą bez wątpienia wiąże się z wieloma obowiązkami. Sytuacja jest dużo trudniejsza, jeśli dodatkowo pracujesz. Często trudno jest pogodzić sprawy zawodowe z domowymi. Jednak jeśli zaplanujesz swoją pracę i podzielisz się zajęciami domowymi z najbliższymi, będziesz mogła zaoszczędzić sobie stresu i zmęczenia.

Ucz domowników porządków

Sprzątasz kilka razy dziennie? Wiecznie podnosisz z podłogi porozrzucane buty i ścielisz łóżka? Czas, który mogłabyś poświęcić na odpoczynek po pracy, tracisz na wydające się nie mieć końca porządki. Możesz to zmienić, przyzwyczajając domowników do codziennych drobnych prac domowych. Wytłumacz, że brudne ubrania trafiają do specjalnego kosza, a łóżka ścieli się w bardzo prosty sposób. Dzieci na pewno chętnie będą się uczyć obowiązków i zaczną Ci regularnie pomagać. Pamiętaj, żeby nie zniechęcać najmłodszych domowników do prac i często ich chwalić.

Deleguj obowiązki

Proś domowników o pomoc. Podczas obiadu młodsze dzieci mogą nakrywać stół i przygotowywać napoje. Naucz wszystkich sprzątać ze stołu i wkładać brudne naczynia do zmywarki. Starsze dzieci mogą same nastawiać pralkę i rozwieszać pranie. Pamiętaj o nagradzaniu swoich pociech za pomoc i starania.

Planuj poranki

Początek dnia będzie o wiele spokojniejszy, jeśli niektóre prace wykonasz wieczorem. Zapakuj paczki z drugim śniadaniem, przygotuj ubrania i upewnij się, że plecaki do szkoły zostały spakowane. Naucz swoje pociechy wykonywać poranne zadania według listy. Najpierw mycie zębów i ubierania się, potem ścielenie łóżka i śniadanie. Dzięki temu zaoszczędzisz sobie czasu i stresu związanego z przygotowaniem dzieci do szkoły i bez problemu dotrzesz do pracy.

Przestrzegaj godzin pracy

Nie pozwól, aby czas pracy mieszał się z czasem, który poświęcasz rodzinie. Powiadom swoich współpracowników, że o 5 kończysz pracę i nie możesz pozwolić sobie na nadgodziny. Jeżeli planujesz zająć się pracą dłużej, uzgodnij to ze swoim partnerem, żeby on mógł wtedy zająć się dziećmi.

Planuj czas z rodziną


Zadbaj o to, aby Twoja rodzina jak najczęściej siadała wspólnie do stołu. Możesz zaplanować także wspólne oglądanie filmów albo weekendowe wyjście razem z przyjaciółmi. Pozwoli Ci to odpocząć po męczącym dniu i oderwać się od obowiązków domowych i zawodowych.

Wygospodaruj trochę czasu dla siebie

Młode mamy mają przeważnie skłonność do zapominania o sobie i w całości poświęcania się dzieciom. Nie zapominaj, że potrzebujesz trochę czasu dla siebie, żeby nabrać energii. Wybierz się na siłownię, do muzeum lub po prostu z koleżankami na kawę. Dogadaj się ze swoim partnerem, którego dnia możesz mieć wolne popołudnie.

www.monsterpolska.pl


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2011-05-30 10:08
Kariera praca, macierzyństwo, kariera, monsterpolska.pl Komentarze (0)

Pisanie ofert pracy stało się obecnie także pracą. Jednak przy wysokich kosztach reklam oraz ograniczonym miejscu na każde ogłoszenie, działy HR musiały oprzeć się na pewnych modelach tworzenia większości ofert pracy.
Określenia takie jak: „dynamiczny, optymistycznym, aktywny, lubiący pracę w zespole” mówią kandydatom bardzo mało o tym czego tak naprawdę pracodawca poszukuje. Mimo tego, że badania dowiodły, iż większość poszukujących pracy woli gdy informacje i oferty formułowane są w sposób jednoznaczny, to nadal najczęściej spotykamy ogólnikowe stwierdzenia. Co one tak naprawdę znaczą? Oto kilka najpopularniejszych określeń pojawiających się w ofertach pracy:

Lubiący pracę w zespole

To oczywiste, że nikt nie będzie twierdził, że nie lubi pracy w zespole, dlatego określenie tego typu staje się bez znaczenia. Kiedy ostatnio widziałaś ogłoszenie, w którym szukano „odludka”? Po prostu pracodawca poszukuje osoby, która będzie w stanie bez problemu współpracować i nie wprowadzi zamieszania w zespole.

Zorientowany na wyniki

Pracodawcy chcą, by środki przeznaczone na pracowników się zwróciły. Dlatego poszukują kogoś, kto chce pracować, jest gotowy do poświęceń, by wypełniać swoje obowiązki, a także zwraca uwagę na to, jaki jego praca ma wpływ na firmę i jej dobro. 

Dynamiczny

Innymi słowami - czy jesteś osobą dynamiczną, nowoczesną, kreatywną i inteligentną. Jesteś pełna pomysłów, które mogą wpłynąć na polepszenie sytuacji w firmie? To określenie zastąpiło stosowane kiedyś słowo „młody”, zanim nie wprowadzono zakazu prawnego pytania kandydatów o wiek. Nie martw się jednak, jeśli lubisz swoją pracę i cieszysz się z dobrych wyników, bez względu na wiek jesteś osobą dynamiczną.

Dyspozycyjny

Bądź przygotowana na pełne poświęcenie się firmie. Może oznaczać to nawet przeniesienie do innego biura w innym mieście, pracę w nadgodzinach, a nawet w weekendy.

Konkurencyjne wynagrodzenie

Lepszym określeniem jest „atrakcyjne”. Wiadomo, że nie zapytasz o jazdę próbną samochodu, którego ceny nie znasz. Dlaczego więc rekrutujący ukrywają informacje o wysokości wynagrodzenia? Może dlatego, że jeszcze jej nie ustalili? A może chcą ją ukryć przed pracodawcą?
Nie daj się zwieść, postaraj się dowiedzieć o wysokości wynagrodzenia jak najwcześniej, by zaoszczędzić czas, który być może tracisz na pracę nie spełniającą Twoich wymagań finansowych.

Wynagrodzenie wynikowe

Oznacza to, że Twoje wynagrodzenie będzie składało się częściowo z podstawowej pensji oraz ze środków uzależnionych od Twoich wyników. Zapytaj jakie są wymagania pracodawcy jeśli chodzi o wyniki i wysokość wynagrodzenia za ich spełnienie, następnie pomyśl, czy są one możliwe do osiągnięcia.

Rekrutacja to gra handlowa. Pracodawcy sprzedają posady i chcą pozyskać na nie najlepszych pracowników. Ty sprzedajesz siebie w momencie, kiedy wysyłasz swoje CV. Dlatego nie daj się zwieść mało znaczącym określeniom i zastanów się co mogą one oznaczać. Przejrzyj dokładnie każdą ofertę pracy zanim złożysz aplikację. Unikniesz tym samym ubiegania się o posadę, która niekoniecznie Cię interesuje.

www.monsterpolska.pl


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2011-05-20 10:06
Kariera praca, kariera, monsterpolska.pl Komentarze (0)


Nikt z nas nie chce być uważany za firmowego roztrzepanego gapę. Nie unikniesz jednak tego, jeśli gubisz numery telefonów („Nie wierzę, że wylałam kawę na tą notatkę”) lub zapominasz o spotkaniach („Gdzie jest mój kalendarz?”). Oto 5 wskazówek, które pomogą Ci zabłysnąć i unikać roztargnienia.


1. Wyrzuć śmieci ze swojego biurka

Tak jak w domu, tak i na biurku od czasu do czasu trzeba posprzątać. Przeglądając materiały sprawdź, z czego nie korzystałeś w przeciągu ostatniego roku. Stwórz trzy katalogi „do wyrzucenia”, „przechować” i „aktualnie potrzebne”.  Menu z restauracji, która od roku jest już zamknięta? Wyrzuć! Raport budżetowy za rok 2009? Przechowaj, ale tylko jedną kopię. Wydruk prezentacji, którą przedstawiasz w ten piątek? Zatrzymaj przy sobie.

2. Przechowuj, przechowuj i jeszcze raz przechowuj

Zwalcz pokusę bycia perfekcjonistą, jeśli chodzi o przechowywanie starych dokumentów, bo sam się zagubisz w ilości papierów. Stwórz system porządkujący wszystkie materiały w sposób, który ma sens dla Ciebie. Na przykład, wszystko co ma związek z walnym zgromadzeniem może włożyć do oznaczonego plastikowego pudełka. Następnie wspólnie z przełożonym porozmawiajcie o miejscu, gdzie można je przechować. Rozważcie możliwość przechowania materiałów poza biurem.

3. Uporaj się z bieżącymi sprawami

To właściwy moment, aby wziąć się za porządki, które w dłuższej perspektywie zaowocują. Stwórz osobną teczkę dla każdego projektu, nad którym obecnie pracujesz (lub pogrupuj dokumenty na poszczególnych klientów czy według daty ukończenia projektu). Kieruj się swoimi preferencjami porządkując materiały i dokumenty. Kiedy zakończysz projekt, przejrzyj dokumenty i wyrzuć wszystko, co nie jest już ważne. Następnie przechowaj teczkę zawierającą tylko najważniejsze materiały i włóż ją w odpowiednie miejsce.

4. Utrzymaj swoje biurko w czystości

Teraz blat Twojego biurka powinien być już widoczny. Hurra!!! Tak trzymaj! Jedynym sposobem, aby uniknąć piętrzenia się dokumentów wokół Ciebie, jest przestrzegania zasady robienia porządku na biurku regularnie. Wyrzucaj dokumenty już niepotrzebne, segreguj dokumenty, nad którymi pracujesz i przechowuj do momentu zakończenia sprawy. Sprawdza się to również w przypadku skrzynki mailowej. Odpowiadaj od razu lub przenoś maile przychodzące do odpowiednich katalogów.

5. Mądrze korzystaj z technologii

Postaraj się zapisywać numery telefonów oraz inne często używane dane w komputerze i/albo w telefonie komórkowym. Dostępne online organizery, z których możesz korzystać w swoim komputerze czy telefonie, pomogą Ci w planowaniu pracy i zarządzaniu Twoim czasem. Korzystając z nowoczesnych technologii będziesz otrzymywać przypomnienia o terminach spotkań lub realizacji projektów. Może minąć trochę czasu zanim przyzwyczaisz się do nich i bez problemów będziesz z nich korzystać. Z czasem jednak docenisz ich użyteczność i oszczędność czasu.

www.monsterpolska.pl


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2011-05-17 15:34
Kariera praca, kariera, sukces, monsterpolska.pl Komentarze (0)

Przygotowując się do rozmowy kwalifikacyjnej dużo uwagi poświęcamy takim elementom jak  strój czy poprawne odpowiedzi na pytania przyszłego pracodawcy. Bardzo często pomijamy jednak ważny element, jakim jest zakończenie spotkania.

Weźmy wizytówkę

Wychodząc z rozmowy upewnijmy się, że mamy dane kontaktowe do osoby, z którą odbyliśmy spotkanie. Poprośmy o wizytówkę lub numer telefonu.  Warto także zapytać czy możemy zadzwonić za kilka dni.

Zapytajmy o dalsze etapy rekrutacji

Warto dowiedzieć się, jak będzie wyglądał kolejny etap rekrutacji, czy
najlepsi kandydaci będą zapraszani na następną rozmowę i w jakim terminie zostanie podjęta ostateczna decyzja? Będziemy pewni, kiedy możemy się spodziewać kontaktu ze strony przyszłego pracodawcy i oszczędzimy sobie nerwowego oczekiwania na telefon.

Pamiętajmy o detalach

Kilka dni po rozmowie kwalifikacyjnej wyślijmy do pracodawcy list z podziękowaniem. Będzie on jeszcze bardziej efektywny, jeśli wspomnimy o spotkaniu. Najlepszym pomysłem jest wypisanie dobrych i złych wrażeń z rozmowy  kwalifikacyjnej.

Bądźmy pewni siebie

Po spotkaniu i przesłaniu listu z podziękowaniem, należy zastanowić się czy
naprawdę jesteśmy odpowiednią osobą na dane stanowisko i czy bylibyśmy w stanie odnieść sukces w tej pracy. Jeśli przez całą rozmowę byliśmy pewni swojej kandydatury, potencjalny pracodawca na pewno zapamiętał nas jako pewnych siebie i swoich umiejętności.

Pamiętajmy jednak, by mimo wszystko nie rezygnować ze spotkań z innymi firmami. Im więcej rozmów kwalifikacyjnych odbędziemy, tym bardziej wzrośnie nasza szansa na powodzenie.


 

monsterpolska.pl


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2011-05-10 12:14
Kariera praca, kariera, monsterpolska.pl Komentarze (0)

Wysyłasz swoje dokumenty aplikacyjne i nie dostajesz odpowiedzi? Chcesz wiedzieć dlaczego pracodawca milczy? Jeśli po wysłaniu zapytania drogą mailową i kontakcie telefonicznym nadal nie wiesz co się dzieje z Twoim CV, przeczytaj poniższe wskazówki.

3 razy przeczytaj ofertę pracy

Czy CV zostało wysłane na dobre stanowisko? A może oczekujesz, że znajdą dla Ciebie inną pracę w tej firmie? Dobrze, jeśli jeszcze przed wysłaniem CV sprawę zastanowisz się kogo poszukuje firma i czy jesteś odpowiednią osobą do tej pracy.

Rzuć okiem na swoje CV

Sprawdź swoje dokumenty aplikacyjne przynajmniej dwa razy. Upewnij się, że są odpowiednio sprofilowane, zawierają wszystkie załączniki, mają odpowiednie tytuły i daty.

Nie zostałeś wybrany

Prawdopodobnie zgłosił się kandydat o wyższych kwalifikacjach. Pracodawca spośród wszystkich otrzymanych aplikacji wybiera osobę, którą uważa za najbardziej odpowiednią na dane stanowisko. Bardzo eleganckim gestem ze strony firmy, będzie poinformowanie Cię mailowo, że,  Twoja kandydatura została odrzucona. Nie jest to jednak często praktykowane.

Musisz jeszcze poczekać

Firmy otrzymują mnóstwo CV i nie zawsze mają czas żeby przejrzeć wszystkie. Czasami potrzebują więcej niż 3 tygodnie, aby wytypować kandydatów, których zaproszą na rozmowę kwalifikacyjną.

Twoje kompetencje odbiegały od wymaganych

Wysyłając swoją aplikację upewnij się, że Twoje kwalifikacje odpowiadają dokładnie wymaganiom pracodawcy. Traktuj poważnie to, co jest napisane w ofercie. Zwróć uwagę na oczekiwane doświadczenie, czy znajomość języków.

Wysłałeś dokumenty na niewłaściwe stanowisko

Wiele osób poszukujących pracy wysyła swoje aplikacje na niewłaściwe stanowiska. Ponadto nie dostosowuje swoich dokumentów do poszczególnych ofert pracy. Pamiętaj, że CV i list motywacyjny muszą być stworzone pod kątem każdego ogłoszenia.

Ogłoszenie straciło ważność

Czasami firmy nawet już po wystawieniu oferty pracy, zmieniają plany i nie decydują się na zatrudnienie nowego pracownika. Bywa też tak, że pracodawcy chcą stworzyć bazę CV, nawet jeśli aktualnie nie mają zamiaru wybrać żadnego kandydata.

Nie skontaktowałeś się z firmą

Jeśli jesteś pewien, że spełniałeś wszystkie wymagania i jesteś odpowiednim kandydatem na dane stanowisko, zadzwoń do firmy i zapytaj na jakim etapie jest proces rekrutacji. Spróbuj od razu skontaktować się z osobą z działu HR. Zadzwoń w godzinach rannych lub późnym popołudniem, żeby zastać odpowiedniego menadżera i w miarę możliwości nie przeszkadzać w trakcie pracy.

Poczekaj na kontakt

Jeśli jesteś już po rozmowie kwalifikacyjnej i przesłałeś maila z podziękowaniami, poczekaj przynajmniej tydzień. Wysyłanie nadmiernej liczby maili bądź kilkakrotne telefonowanie może wyglądać nieprofesjonalnie.

monsterpolska.pl


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2011-05-04 15:33
Kariera praca, kariera, sukces, monsterpolska.pl Komentarze (0)