iWoman.pl iWoman.pl

przejdź do listy blogów przejdź do serwisu

LogowanieRejestracja

Wytrzymać z wymagającym szefem, wykonując nigdy nie kończącą się listę zadań "na wczoraj", to wystarczająco trudne wyzwanie. Jak pogodzić je z równoległym szukaniem nowej pracy? Przedstawiam kilka wskazówek, które Ci w tym pomogą.

Porzuć poczucie winy. Wiele osób czuje się, jakby zdradzało, szukając pracy za plecami aktualnego przełożonego. Jeśli jesteś jedną z nich - porzuć takie myślenie. Żyjemy bowiem w czasach, w których szukanie zatrudnienia jest stałym elementem życia. A praca w jednym miejscu przez 30 lat to dawno miniona przeszłość.

Uświadom sobie, że prawdopodobnie wielu z Twoich współpracowników, może nawet Twój szef, robi dokładnie to samo. Pamiętaj też, że szukasz nowej pracy, aby poprawić jakość swojego życia i ulepszyć swoją karierę, a to po prostu nic złego. Przeciwnie, służy temu, abyś był coraz lepszym pracownikiem, może także coraz lepszym człowiekiem.

Postaw na elastyczność. Pogodzenie ciężkiej pracy z szukaniem nowej nie jest łatwe. Dlatego musisz być elastyczna i szukać elastycznych partnerów do rozmowy. Wielu rekrutujących zrozumie, że jesteś ograniczona aktualnymi obowiązkami i umówi się z Tobą w godzinach wczesno-porannych lub późno-popołudniowych. Jeśli trafisz na takiego, który koniecznie chce się spotkać między godziną 13 a 16, nie przejmuj się. Poszukaj kogoś bardziej elastycznego.

Złap oddech. W idealnym świecie wzięłabyś tydzień urlopu, aby w spokoju pójść na wszystkie rozmowy kwalifikacyjne, które zaplanowałaś, a wcześniej przygotować się do nich fizycznie i psychicznie. W rzeczywistości, wyrywasz się zapewne podczas przerwy obiadowej i stresujesz się, że masz niewiele czasu.

Spróbuj znaleźć złoty środek. Zamiast wielu drobnych przerw warto wziąć dzień lub dwa urlopu i poświęcić je na szukanie pracy. Jeśli to niemożliwe, staraj się oszczędzać czas. Ustal i sprawdź adres firmy, w której masz się stawić na rozmowę z odpowiednim wyprzedzeniem, abyś nie był zaskoczona korkami czy długością trasy. Postaraj się tak planować spotkania, aby miejsce rozmowy było po drodze, którą i tak masz przebyć. Lepiej wstać wcześniej (a potem wcześniej iść spać) niż stresować się, że wszędzie się spóźniasz.

Zastanów się, ile godzin dziennie efektywnie pracujesz. Wykonaj to, co musisz, a mniej istotne zadania przekaż innym, najlepiej podwładnym, jeśli możesz sobie na to pozwolić. Jakkolwiek Twój szef może być niezadowolony, że będzie Cię mniej w firmie, możesz spróbować przekonać go, że to dlatego, że pracujesz teraz wydajniej i pokazać rezultaty swojej pracy.

monsterpolska.pl


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2011-04-29 12:41
Kariera praca, kariera, sukces, monsterpolska.pl Komentarze (0)

List motywacyjny to dokument, w którym sprzedajesz siebie i swoje umiejętności. Dlatego musisz zadbać o to, by był napisany poprawnie i w jak najlepszy sposób prezentował Ciebie.

Skup się na umiejętnościach

List motywacyjny nie jest autobiografią. Skup się na tym, by to, co potrafisz odpowiadało wymaganiom pracodawcy, a nie rozpisuj się na temat swojej kariery.

Ciekawy wstęp

Najtrudniejszą do napisania częścią listu motywacyjnego jest wstęp. Słaby i mało interesujący już na początku znudzi czytającego i przekreśli Twoje szanse. Rozważ poniższe propozycje:

Słaby wstęp: Uprzejmie proszę o rozważenie mojej aplikacji na stanowisko przedstawiciela handlowego.

Dobry wstęp: Potrzebujecie Państwo skutecznego przedstawiciela handlowego. Moje wieloletnie doświadczenie zawodowe czyni mnie osobą, która doskonale sprawdzi się w tej pracy.

Sprzedaj swoje zalety

List motywacyjny to rodzaj reklamy i powinnaś zaprezentować w nim siebie z jak najlepszej strony, w taki sposób, aby przyszły pracodawca zechciał zaprosić Cię na rozmowę kwalifikacyjną. Przekonujący list to taki, który podkreśla Twoje cechy charakteru oraz umiejętności wskazując na te adekwatne do stanowiska.

Nie pisz za dużo

Jeśli długość Twojego listu motywacyjnego przekracza jedną stronę, istnieje duże prawdopodobieństwo, że czytający poczuje się nim znudzony. Dobry list powinien zmieścić się na jednej stronie i być łatwy do przeczytania.

Nie powtarzaj CV

W liście motywacyjnym nie powtarzaj sformułowań i informacji zawartych już wcześniej w CV. Zwróć szczególną uwagę na stylistykę i gramatykę, zadbaj o poprawność językową. Zastanów się! Może warto nadać tytuł, np. „Moje umiejętności techniczne”.

Bądź oryginalna

Jeśli chcesz zrobić dobre wrażenie na potencjalnym pracodawcy, postaraj się zindywidualizować swój list. Dodaj mu tytuł uzależniony od stanowiska, na które aplikujesz. Upewnij się, że w liście zawarłaś wszystkie niezbędne informacje, które pozwolą Ci przejść do drugiego etapu rekrutacji.

Dostosuj dokument do odbiorcy

Jeśli aplikujesz na kilka podobnych stanowisk, szanse, że użyjesz tego samego listu są bardzo duże. Takie postępowanie jest dopuszczalne tylko jeśli  pamiętasz o zmodyfikowaniu i dostosowaniu każdego listu do konkretnego stanowiska i ogłoszenia. Nie zapomnij o zmianie nazwy firmy i danych kontaktowych.

Bądź  aktywna

Jeśli jest to możliwe, postaraj się osobiście przekazać list. Zamiast czekać na telefon, sama odezwij sie do potencjalnego pracodawcy parę dni po dostarczeniu aplikacji. Pamiętaj o pozostawieniu swojego numeru telefonu.


Dobry list motywacyjny może skłonić pracodawcę do zaproszenia cię na rozmowę kwalifikacyjną. Dlatego postaraj się jak najlepiej zaprezentować swoje umiejętności. W stworzeniu dokumentów aplikacyjnych może pomóc Ci Poradnik Kariery znajdujący się na stronie monsterpolska.pl, gdzie znajdziesz także przykładowe listy motywacyjne.

monsterpolska.pl

 

 


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2011-04-28 12:46
Kariera praca, kariera, list motywacyjny, sukces, monsterpolska.pl Komentarze (0)

Nie rozstajesz się z służbowym telefonem komórkowym? Pracujesz w każdy weekend i nie masz czasu na relaks? A może myślisz o pracy bez przerwy i przedkładasz ją ponad swoją rodzinę i dzieci? Jeżeli odpowiedziałaś twierdząco na powyższe pytania, może to oznaczać, że jesteś pracoholikiem.

Jak wyjaśniają naukowcy, pracoholizm to poważne uzależnienie. Nie bez przyczyny japońskie słowo „karoshi” – pracoholizm, w dosłownym tłumaczeniu oznacza śmierć z przepracowania.

W Holandii zwrócono uwagę na nowy, niebezpieczny trend wśród pracowników. Dużo pracują i choć bardzo chcą, nie potrafią się zrelaksować i chociaż na moment zapomnieć o pracy.

Błędne koło

Praca w stanie przemęczenia to u pracoholików norma. Brak odpoczynku może jednak przynieść więcej szkody niż pożytku - zmęczony pracownik jest nieefektywny i istnieje większe ryzyko popełnienia przez niego błędu. Najczęściej jednak osoby uzależnione nie zdają sobie sprawy z tego, że pracują za dużo i zbyt intensywnie.

Rozpoznanie choroby jest pierwszym krokiem do uzyskania pomocy. Trzeba zdać sobie sprawę, że taki tryb życia prowadzi do poważnych konsekwencji dla zdrowia.

Pracoholicy to przeważnie perfekcjoniści, którzy mają bardzo wysokie wymagania w stosunku do siebie. Pracują bez przerwy, aby uniknąć porażki i osiągać wyznaczone przez siebie cele w jak najlepszy sposób.

Podstawowe kroki

Podobnie jak inne uzależnienia, pracoholizm jest traktowany jako choroba, która niszczy psychikę i zdrowie. Jest także powodem utraty życia osobistego i rodzinnego. A jak sobie poradzić z problemem pracoholizmu?:

  • Szukaj wsparcia – współdzielenie projektu pozwoli Ci na spojrzenie na swoją pracę z szerszej perspektywy i znalezienie czasu na wypoczynek.
  • Zaplanuj swój odpoczynek –  w swoim terminarzu obok spotkań z klientami uwzględnij także przyjemności.
  • Szukaj źródła problemów – częsta złość, albo brak pewności siebie, mogą być przyczyną uzależnienia. Znajdź powody i usuń źródła problemów.
  • Wyznacz granice – naucz się samodyscypliny i wychodź z pracy punktualnie o 17.00. Postaraj się opuszczać firmę razem ze współpracownikami.
  • Naucz się delegować pracę – większość pracoholików ślepo wierzy, że tylko oni potrafią wykonać zadania perfekcyjnie. Trzeba przekonać się, że przekazanie obowiązków jest czasem niezbędne.

 
www.monsterpolska.pl


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2011-04-24 15:21
Kariera praca, kariera, pracoholizm, monsterpolska.pl Komentarze (0)

Podczas niepewnej sytuacji na rynku pracy, nie powinnaś się zastanawiać czy zainwestować w swoją karierę. Jednak nie wszystkie kroki w tym kierunku będą efektywne. Najlepiej będzie jak postawisz na edukację. Nie myśl, że jeśli ukończyłaś szkołę, już nigdy nie będziesz musiała wrócić do nauki. Pomyśl więc o poszerzeniu swojej wiedzy. Poniżej znajdziesz wskazówki jak prawidłowo zainwestować w swoją karierę.

Skończ studia ze stopniem naukowym

Uzupełnij swój stopień naukowy. Jeśli jeszcze nie masz magistra, postaraj się zdobyć go jak najszybciej. Może Ci to ułatwić drogę awansu albo pomóc w znalezieniu nowej pracy.   Uważa się, że szczególnie pracownicy w późnym stadium kariery uważają, że podnoszenie kwalifikacji poprzez naukę nie jest dla nich opłacalne. Nic bardziej mylnego – z kalkulacji wynika, że dodatkowa nauka nie tylko pozytywnie wpływ na wykonywaną pracę, ale także podnosi pozycje i prestiż zawodowy.

Zdobywaj certyfikaty

Umiejętności techniczne, zarządzanie projektem czy HR są takimi dziedzinami, w których  certyfikat lub dyplom poświadczający umiejętności może pomóc w znalezieniu pracy. Ukończenie dodatkowego kursu lub szkolenia jest z reguły mniej czasochłonne i tańsze niż dodatkowe studia podyplomowe.

Ucz się języka obcego

Jeśli pracujesz w międzynarodowej firmie i język polski nie jest tam językiem przewodnim, pomyśl nad dodatkową nauką języka obcego np. wzbogaconą o słownictwo biznesowe. Nauka języka od native speakera pozwoli Ci poznać także kulturę kraju. Jeśli masz dobre stosunki ze swoim szefem poinformuje Cię on, że powinnaś podszkolić swój umiejętności językowe. Jednak sama możesz łatwo zauważyć, że może to Twoje problemy z komunikacją są przyczyną braku awansu lub podwyżki.

Zbuduj swoją markę

To pochłonie więcej czasu niż pieniędzy. Stwórz stronę internetową z prezentacją swojego doświadczenia zawodowego. Aktualizuj Facebooka i inne profile w mediach społecznościowych. Monitoruj informacje na portalach, żeby Twój pracodawca nie znalazł żadnej kompromitującej informacji na Twój temat. Pamiętaj, że z w sieci nic nie ginie.

Znajdź swojego mentora

Ważne jest żeby otaczać się ludźmi, których stać na konstruktywną krytykę na temat Twojej kariery. Wynajęcie profesjonalnego doradcy jest dobrym rozwiązaniem, gry chcesz zainwestować w siebie.

Pracuj nad wizerunkiem


Profesjonalny wizerunek wymaga nakładów czasu i pieniędzy. Jednak podnoszenie kwalifikacji to dobry sposób na poznanie ludzi z branży. Podczas zdobywania nowych umiejętności stajemy się bardziej niezależni i otwieramy sobie drogę wspięcia się na kolejny szczebel kariery.

 www.monsterpolska.pl


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2011-04-21 10:26
Kariera praca, kariera, sukces, monsterpolska.pl Komentarze (0)

Musisz dobrze przemyśleć swoją strategię, w przeciwnym wypadku nie będziesz miała szans wygrać z konkurencją na obecnym rynku pracy. Zapoznaj się z 10 podstawowymi zasadami, zanim wybierzesz się na rozmowę kwalifikacyjną.

Dobierz odpowiedni strój

Przed rozmową kwalifikacyjną, zastanów się, co na siebie włożyć. Dobierz stój w zależności od stanowiska i branży i zawsze bądź schludna. Nawet, jeśli w firmie nie obowiązują sztywne zasady, nie wypada wyglądać, jakby właśnie wstało się z łóżka. Pamiętaj! Ubierz się elegancko i z szacunkiem dla innych, ale w to, co lubisz. Inni od razu zauważą, że dobrze czujesz się w swoim stroju.  

Bądź punktualna

Nigdy nie spóźniaj się na rozmowę kwalifikacyjną. Zarezerwuj sobie dodatkowy czas, np. na wypadek korków lub zabłądzenia. Przyjdź do budynku na 10 – 15 minut przed rozmową.

Zbierz informacje

Zbierz informacje o firmie, produktach i usługach, klientach oraz konkurencji. "Pomoże Ci to w zrozumieniu potrzeb firmy. Im więcej wiesz o firmie, tym większe masz szanse na sprzedaż siebie". Dowiedź się również, jaka jest kultura organizacyjna firmy, aby odpowiednio przygotować się do rozmowy i zaprezentować w czasie jej trwania.

Przygotuj się

Przynieś ze sobą dodatkowe kopie CV, referencje oraz notatnik. Przygotuj listę pytań, które chcesz zadać potencjalnemu pracodawcy podczas rozmowy.

Pokaż entuzjazm

Uścisk dłoni i częsty kontakt wzrokowy wyraża zaufanie. Mów wyraźnie i pewnym siebie głosem, nawet, jeśli czujesz się niepewnie. 

Słuchaj

Jedną z najbardziej zaniedbanych umiejętności rozmowy jest słuchanie. Upewnij się, że nie tylko słuchasz, ale również czytasz między wierszami. Czasami to, co niewypowiedziane jest równie ważne jak to, co powiedziane. 

Odpowiadaj na zadane pytania

Kandydaci bardzo często nie myślą nad tym, czy rzeczywiście odpowiedzieli na zadane przez rekrutera pytanie. Upewnij się, czy dobrze zrozumiałaś pytanie, a jeśli nie jesteś pewna, poproś o dodatkowe wyjaśnienie.

Podaj przykłady

Jeden konkretny przykład opisujący Twoje doświadczenie jest więcej wart niż 50 różnych historii. Przygotuj listę przed rozmową kwalifikacyjną. Podaj przykłady, które podkreślają Twoje sukcesy oraz niepowtarzalność. Poprzednie sukcesy mogą zadecydować o Twojej przyszłości.    

Zadawaj pytania

Wielu kandydatów nie zadaje pytań i traci szansę na zdobycie bardzo cennych informacji. Twoje pytania wyrażają zainteresowanie firmą i oferowanym stanowiskiem. 

Po rozmowie

Czy to za pośrednictwem maila czy telefonu, podziękowanie za poświęcony czas i rozmowę jest dodatkową okazją przypomnienia o sobie. Nie przegap takiej okazji i wyślij po spotkaniu maila z podsumowaniem rozmowy. 

Ważne jest, aby pojawić się na rozmowie pewną siebie, dobrze przygotowaną i schludnie ubraną. Przygotuj się, więc najlepiej jak potrafisz. Nie sposób przewidzieć, jakie pytania padną  podczas rozmowy i jak się ona potoczy, ale korzystając z naszych rad poczujesz się mniej zestresowana i będziesz gotowa dobrze się zaprezentować.  

 www.monsterpolska.pl

 


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2011-04-19 13:17
Kariera praca, kariera, monsterpolska.pl Komentarze (0)

Już długo poszukujesz pracy, ale nie możesz znaleźć dla siebie nic ciekawego? Może robisz coś nie tak? Zastanów się nad tym, co powinnaś zmienić. Warto wziąć pod uwagę rady przygotowane przez Monsterpolska.pl.

Wyznacz sobie realne oczekiwania
Kluczem do sukcesu jest wyznaczenie sobie realistycznych oczekiwań dotyczących nowej pracy. Poszukaj ofert, które pozwolą Ci rozwinąć Twoje umiejętności. Może nie dostaniesz jeszcze pracy managera, ale nowa posada może dać Ci szansę przybliżyć się do tego stanowiska w przyszłości. 

Przejrzyj swoje CV
Być może Twoje CV nie jest zbyt atrakcyjne i nie zwraca uwagi przyszłego pracodawcy w odpowiedni sposób. Może nadszedł czas by nad nim porządnie popracować? Poproś kogoś o sprawdzenie i ocenę Twojego dokumentu. Bądź otwarty na propozycję i uwagi, możesz także skorzystać z Poradnika Kariery na stronie monsterpolska.pl.

Poświęć więcej czasu na poszukiwanie
Szukanie pracy jest jak praca na pełen etat. Jeśli na wysyłanie CV poświęcasz tylko kilka godzin w tygodniu, pomyśl nad przedłużeniem tego czasu. Im więcej czasu poświęcisz, tym lepszy efekt możesz osiągnąć.

Przemyśl swoją sytuację zawodową
Jeśli masz pracę, ale szukasz lepszego miejsca, przemyśl swoją sytuację zawodową jeszcze raz. Teraz, kiedy masz szansę rozejrzeć się za czymś nowym, może zadecydujesz, że Twoja obecna praca wcale nie jest taka zła.

Zrób sobie przerwę
Może to brzmieć banalnie, ale czasami to, czego tak naprawdę potrzebujesz to ucieczka od stresu towarzyszącego poszukiwaniu pracy. Jeśli możesz sobie na to pozwolić, zrób sobie tygodniową przerwę. Odpocznij trochę i oczyść umysł, a będziesz zaskoczona jak wiele może się zmienić.

Czasami potrzebne są jedynie niewielkie zmiany. Bądź otwarta na sugestie i popracuj nad strategią poszukiwania pracy, a zanim się zorientujesz, to Ty będziesz udzielała rad osobom chcącym zmienić pracę.

www.monsterpolska.pl

 


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2011-04-19 11:45
Kariera praca, kariera, sukces, monsterpolska.pl Komentarze (0)

Gratulacje! Dostałaś pracę! Najcięższa część już za Tobą? Nic bardziej mylącego! Pierwsze tygodnie w nowej firmie są przełomowe i mogą zadecydować czy praca w tej firmie będzie rajem czy też drogą przez mękę. Nie chodzi tu tylko o techniczne aspekty pracy. Ważne jest również Twoje zachowanie w nowym środowisku.

Kiedy zaczynasz pracę w nowej firmie, unikaj wskazanych poniżej 6 grzechów:

1. Ignorancja kultury

Z badań wynika, że prawie wszyscy pracownicy za bardzo istotne uważają  zaadoptowanie zasad korporacyjnej kultury. Czy współpracownicy wolą porozumiewać się za pomocą rozmów telefonicznych, maila a może bezpośrednich rozmów? Czy noszą eleganckie buty czy raczej tenisówki. Dużo aspektów z firmowej kultury można subtelnie podejrzeć np. przychodząc pół godziny wcześniej i obserwując swoich przyszłych współpracowników.

2. Arogancja

Przedsiębiorstwa organizują czasem nowo zatrudnionym pracownikom specjalne treningi. Świeżo zatrudnione osoby zamiast korzystać ze szkolenia, za wszelką cenę chcą zabłysnąć. Najlepiej, zanim zdecydujemy się na bycie firmową outsiderką , dać sobie trochę czasu na rozpracowanie firmy i zasad pracy w niej. 

3. Ukrywanie się

Z drugiej strony nie możesz zachowywać się jak tchórz, który umywa ręce od samodzielnej pracy. Postaraj się nawiązać kontakt z współpracownikami, porozmawiać z nimi na stopie towarzyskiej. Pamiętaj, że takie nieformalne rozmowy i gesty mają dobry wpływ na postrzeganie Twojej osoby w firmie.

4. Niesprecyzowane oczekiwania

Jeśli nie będziesz dokładnie wiedziała czego oczekujesz, będzie Ci ciężko nawiązać współpracę. Spotkaj się ze swoim menadżerem, postaraj się przedyskutować najważniejsze sprawy. Dowiedz się jakie są priorytety. W jaki sposób masz prowadzić projekty? W jaki sposób Twoje osiągnięcia będą oceniane?

5. Odmowa przyznania się do błędów

Każdy popełnia błędy, a nowo zatrudnieni pracownicy robią ich mnóstwo. Nie popełnij podstawowego błędu nie przyznawania się do swoich pomyłek, myśląc, że nikt tego nie zauważy. Zamiast tego ucz się dużo,  doceniaj rady innych i poprawiaj to, co źle zrobiłaś.

www.monsterpolska.pl 


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2011-04-12 15:17
Kariera praca, kariera, sukces, monsterpolska.pl Komentarze (0)

 

Jak mówi znane powiedzenie - nie mamy drugiej szansy na zrobienie pierwszego wrażenia. Jeżeli szukamy pracy przez Internet i aplikujemy za pośrednictwem poczty elektronicznej, pierwsze wrażenie na nasz temat pracodawca wypracuje sobie na podstawie otrzymanej od nas wiadomości.

Pracując nad swoimi dokumentami aplikacyjnymi bądźmy profesjonalistami i przede wszystkim zachowajmy zasady gramatyki i ortografii. Wymienione niżej wskazówki nie są skomplikowane, jednak zlekceważone mogą zrujnować naszą szansę, jeszcze zanim przekroczymy próg interesującej nas firmy. Zwróćmy uwagę na kilka istotnych rzeczy.

Odpowiedni temat wiadomości

To jak zatytułujemy swojego maila może zaważyć na tym, czy w ogóle zostanie on przeczytany. Nie rezygnujmy nigdy z wypełnienia pola tematu wiadomości, ani nie marnujmy go wpisując jedynie numer aplikacji. Temat powinien być jasny i dopasowany do pracy, której poszukujemy. Przykładowo: “Dwujęzyczny manager poszukuje pracy na stanowisku Account Managera”.

Przestrzegaj podstawowych zasad

W treści maila powinniśmy umieścić krótką wiadomość wprowadzającą np. zaznaczając, na jaką konkretnie ofertę odpowiadamy. Należy zachować wszelkie formy grzecznościowe, a w podpisie zawrzeć jedynie standardowe pozdrowienie oraz swoje imię i nazwisko. Wszelkie dokładniejsze informacje kontaktowe powinny znaleźć się w dołączonych CV i liście motywacyjnym, dlatego nie należy ich dublować.

Krótko, zwięźle i na temat

Aplikując należy pamiętać, że managerowie czy rekruterzy to osoby zajęte i przy tym dość znudzone czytaniem setek maili takich jak nasz. Trzeba zadbać o przykucie ich uwagi. Informacje zawarte w dokumentach aplikacyjnych powinny być krótkie, ale konkretne. Pisząc list motywacyjny starajmy się budować go na zasadzie krótkich i zwięzłych paragrafów, prezentując nasze umiejętności i zalety tak, aby od początku przykuć uwagę czytającego. Najważniejszy jest pierwszy paragraf, dlatego już w tej części zaintryguj rekrutującego prezentując swoje najlepsze strony.

Zwróćmy uwagę na kluczowe słowa

Ponieważ wiele firm korzysta z systemu wyszukiwania aplikacji (ATS) w celu znalezienia kandydatów poprzez słowa kluczowe, używajmy określeń występujących w zawodzie, o który się ubiegasz. Zwiększy to naszą szansę na bycie odnalezionym przez rekrutujących.

Grajmy zgodnie z ich zasadami

Zwróćmy uwagę na to, jakie wymagania dotyczące CV występują w firmie, do której aplikujemy. W wielu przypadkach, można je znaleźć na stronie internetowej pracodawców. Ponadto, nie dołączajmy załączników jeśli nie jest to konieczne. Niektóre firmy blokują wszystkie e-maile, w których znajdują się załączniki, by uniknąć wirusów komputerowych.

Sprawdźmy dwa razy

Po napisaniu tekstu, sprawdź pisownię i poprawność danych kontaktowych znajdujących się w e-mailu. Pamiętaj, że program sprawdzający błędy nie wychwyci gramatycznych wpadek. Wyślij wiadomość do znajomego, by ocenił, czy tekst jest poprawny. Następnie wyślij maila do siebie i postaw się w miejscu rekrutującego czytając go.

 

 

www.monsterpolska.pl

 


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2011-04-12 13:10
Kariera praca, kariera, sukces, monsterpolska.pl Komentarze (0)

Jaka jest recepta na udaną karierę?

Jedną z najskuteczniejszych metod na znalezienie pracy jest poszerzanie swojego kręgu znajomości i podtrzymywanie tych relacji, czyli networking. Osoby, które "wypracowały" sobie nazwisko w branży nie muszą szukać, są poszukiwane przez potencjalnych pracodawców. Jak to osiągnąć?

Profil na portalu społecznościowym

Stworzenie swojego profilu na portalu społecznościowym jest jedną z najprostszych rzeczy, jakie można zrobić, aby rozszerzyć swój krąg znajomości. Wystarczy kilka chwil, aby cały świat poznał Cię z imienia, nazwiska i...stanowiska. Tworząc opis swojej osoby możesz wymienić miejsca pracy, zajmowane stanowiska i największe sukcesy. Posiadanie profilu w portalu społecznościowym zwiększa szansę na to, że o Twoim istnieniu dowiedzą się headhunterzy. Umieszczając informacje w Internecie pamiętaj, że dostęp do Twojego profilu ma również pracodawca. Najlepiej być obecnym na przynajmniej dwóch portalach - jednym o charakterze zupełnie prywatnym, drugim - nastawionym na gromadzenie użytkowników zainteresowanych tematami związanymi z pracą i karierą.

Branżowe fora dyskusyjne

Branżowe fora dyskusyjne są doskonałym miejscem do tego, aby poznać nowe osoby oraz  pokazać się z jak najlepszej, profesjonalnej strony. Jeżeli chcesz, aby osoby z Twojej branży poznały Twoje kwalifikacje, bądź obecna w sieci pod swoim imieniem i nazwiskiem. Włączaj się w dyskusje, udzielaj porad - jeżeli dasz się poznać jako kompetentna, życzliwa osoba, to oferty pracy mogą same zacząć do Ciebie spływać. Pamiętaj jednak, że to co raz napiszesz na forum, na zawsze pozostanie w sieci. Udzielaj przemyślanych wypowiedzi, które nie przysporzą Ci problemów w przyszłości. Swoją aktywność na forach ogranicz do czasu wolnego i przede wszystkim nie zdradzaj istotnych szczegółów dotyczących obecnego miejsca pracy (zwłaszcza problemów firmy). Na tego typu wypowiedzi mogą trafić nie tylko headhunterzy, ale i Twój pracodawca.

Udział w specjalistycznych konferencjach, targach, dyskusjach

Wiele osób traktuje udział w specjalistycznej konferencji jako rodzaj uciążliwego obowiązku. Są one natomiast wprost wymarzona okazją do wymiany wizytówek z osobami z branży, a w kuluarowych, luźnych rozmowach powiedzenia wprost, że jesteś zainteresowana nowym miejscem pracy. Wygłaszając prelekcję podczas specjalistycznej konferencji "wyrabiasz sobie nazwisko" w branży i zyskujesz cenny punkt w CV. Jeśli Twoje wystąpienie było ciekawe na pewno zostanie zapamiętane przez osoby, które mogą się do Ciebie zwrócić z ofertą pracy.

Odświeżenie starych znajomości

Istnieje bardzo duża szansa na to, że osoba, którą kiedyś znałeś, będzie mogła Ci pomóc w znalezieniu ciekawej pracy. Dlatego dbaj o odświeżanie kontaktów. Można to bardzo łatwo zrobić m.in. przy pomocy portali społecznościowych. Wyszukaj także stare wizytówki czy notesy z numerami telefonów, przeszukaj dokładnie pamięć swojego telefonu. Jeżeli dawni znajomi Cię dobrze wspominają, to jest duża szansa na to, że któryś z nich będzie mógł Ci pomóc.

Odejście z firmy

Odchodząc z pracy, rób to z klasą. Nie rób niczego, co mogłoby zaszkodzić ani firmie, ani jej klientom. Jeżeli pozostawisz po sobie dobre wspomnienia, to być może byli współpracownicy będą mogli Ci kiedyś pomóc. Często spotykane jest zlecanie pewnych prac byłym pracownikom. O wiele prostsze jest zwrócenie się do byłego pracownika, który doskonale wie, jak daną pracę wykonać. Jest to jednak możliwe tylko w sytuacji, gdy ów pracownik pozostawił po sobie dobre wrażenie.

Współpraca z klientami.

Pamiętaj o tym, że osoby, dla których pracujesz, to nie tylko klienci firmy, to także Twoi klienci. Staraj się utrzymywać z nimi dobre relacje, poznaj ich dobrze i pozwól, aby oni poznali Ciebie. Nie bądź dla nich tylko anonimową osobą wykonującą ich zlecenia. Osoby, na rzecz których pracowałaś, mogą Cię zarekomendować do innego pracodawcy lub zatrudnić u siebie. Dobre kontakty z klientami mogą się przydać również wtedy, gdy będziesz już pracować w innym miejscu. Być może będziesz mogła im zaproponować lepszą usługę bądź niższą cenę - jeśli Cię znają, jest większa szansa, że zaufają i skorzystają z oferty.

 www.monsterpolska.pl


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2011-04-08 16:03
Kariera praca, kariera, sukces, monsterpolska.pl Komentarze (0)