iWoman.pl iWoman.pl

przejdź do listy blogów przejdź do serwisu

LogowanieRejestracja

Powszechnie wiadomo, że dobrym sposobem na budowanie ścieżki kariery jest oddzielanie spraw prywatnych od zawodowych. Jednak kiedy przechodzisz poważny kryzys w domu, bardzo ciężko sprawić, by nie rzutował on na Twoją pracę.

Nie alarmuj zbyt wcześnie
Jeśli sam jesteś w stanie poradzić sobie z sytuacją kryzysową i nie wpływa to zbyt wyraźnie na tok pracy, postaraj się nie przesadzać z nadmiarem informacji przekazywanych kierownictwu. Najlepszym wyjściem jest postawienie sprawy jasno, bez zbędnych szczegółów. W momencie kiedy kryzys się pogorszy Twojemu szefowi znacznie łatwiej będzie uelastycznić pracę i podzielić Twoje obowiązki między innych.

Powiadom tylko niektórych klientów   
Jeśli okaże się, że musisz skorzystać z możliwości urlopu, powiadom tylko strategicznych klientów. Wyślij im krótkie powiadomienie pocztą elektroniczną, w której poinformujesz
o terminie nieobecności i kto zajmie się Twoimi sprawami na czas nieobecności. Poproś jednego z zaufanych pracowników o stworzenie kanału komunikacyjnego między Tobą
a biurem.

Zadbaj o swój czas
Kiedy spodziewany czas nieobecności w pracy przedłuża się, prawdopodobnie Twoje obowiązki zostaną przekazane komuś innemu. I analogicznie , kiedy sytuacja w Twoim domu zostanie opanowana zapewne będziesz chciał wrócić do swoich zadań. Aby odpowiednio rozdysponować czas możesz poprosić o pomoc specjalistę od HR lub szefa Twoje działu. Rozsądnym rozwiązaniem będzie także stworzenie planu działania – zarówno dla Twojej pracy, jak i rodziny.

www.monsterpolska.pl


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2011-11-29 10:53
Kariera praca, kariera, monsterpolska.pl Komentarze (0)

Posiadasz duże doświadczenie, dobrą pozycję i znasz dobrze swoją branżę. Dlaczego więc chcesz zmienić profesję? Czasami to jedyny sposób, aby na nowo poczuć pasję.

Zastanów się dwa razy

Jeśli zmieniasz branżę, upewnij się, że rzeczywiście jest ona lepsza od poprzedniej. Brzmi banalnie? Niestety, wiele osób zapomina o tym oczywistym fakcie. Zastanów się  nie tylko nad tym, co chcesz robić, ale co odpowiada Twoim predyspozycjom i zamiłowaniom. Co da Ci szczęście?

Bądź sobą

Ludzie z Twojego otoczenia zachwycają się branżą, w której pracują? Uważaj, abyś pod ich wpływem nie zrezygnował z siebie. Kieruj się tym, co odpowiada Tobie, pamiętaj o tym, że każdy jest inny i ma odmienne potrzeby.

Przeprowadź rozeznanie branży

Nie sugeruj się jedną czy dwiema opiniami. Porozmawiaj ze znajomymi z odmiennych środowisk i grup zawodowych. Im większą ilość różnorodnych informacji zbierzesz, tym większą będziesz mieć szansę na obiektywną ocenę sytuacji.

Uzupełnij wiedzę

Chcesz zmienić pracę, bo zaciekawiła Cię konkretna branża? Jeśli już podejmujesz tak odważny krok, jak zmiana zawodu - rozważ wszystkie dostępne opcje. Być może wymarzona praca kryje się w niszy, o której nigdy nie słyszałeś?

Pieniądze, to nie wszystko

Żadne pieniądze nie zrekompensują czasu, spędzonego w pracy, która nie sprawia przyjemności.  Jeśli już zmieniasz zawód – wybierz to, co pokochasz!

Pamiętaj o przyjaciołach

Myślisz o zmianie? Podziel się swoimi rozterkami, porozmawiaj z przyjaciółmi.  Oprócz tego, że Cię wysłuchają, być może otworzą Ci oczy na ciekawe możliwości kariery.

Tylko Ty wiesz, czego potrzebujesz

Kto zna Cię najlepiej? Ty sam. I to Ty musisz podjąć decyzję. Doradca może jedynie pomóc  w odkryciu Twoich ukrytych talentów. Ale jego opinia wynika z informacji otrzymanych od Ciebie i tego, co Ty sugerujesz. Poświęć więc najpierw chwilę czasu na przemyśleniu tego czego Ty chcesz.

Daj sobie czas

Zmiana kariery wymaga chwili na przystosowanie. Może to trwać nawet rok. Weź to pod uwagę i przygotuj się. Zanim poczujesz się pewnie w nowej branży, upłynie trochę czasu. A więc – cierpliwości!

Podsumowując, zmiana branży może być najlepszym doświadczeniem w Twoim życiu zawodowym. To jak nowa młodość, wzbogacona o mądrość i doświadczenie. Powodzenia!

 www.monsterpolska.pl


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2011-11-28 10:19
Kariera praca, kariera, monsterpolska.pl Komentarze (0)

Z przeprowadzonej przez portal kariery monsterpolska.pl analizy wynika, że w branży telekomunikacyjnej poszukiwane są przede wszystkim osoby nastawione na realizację celów. Ambitnych kandydatów chętnie zatrudni 64% pracodawców.

Nie jest zaskoczeniem, że najczęściej pojawiającym się kryterium w ofertach pracy było doświadczenie, którego wymagało 68% pracodawców. W telekomunikacji liczy się również wiedza specjalistyczna (62% ogłoszeń), głównie znajomość protokołów sieci UMTS i GSM, umiejętność programowania w językach skryptowych, środowiska UNIX/Linux oraz baz danych Oracle i języka SQL.

Ponadto pracodawcy w branży telekomunikacyjnej wymagają bardzo dobrej, komunikatywnej znajomości języka angielskiego (60%). Co ciekawe, wyższe wykształcenie nie jest tutaj najważniejszym kryterium pojawiającym się w ogłoszeniach o pracę. Tylko 36% ofert zawierało wymóg wyższego wykształcenia.

Idealny kandydat w telekomunikacji musi być osobą otwartą. W 44% analizowanych ogłoszeń liczy się komunikatywność, a w 35% umiejętność pracy w zespole. Ważna jest także dyspozycyjność i samodzielność (pojawiają się w co czwartym ogłoszeniu) oraz w 23% przypadków znajomość obsługi komputera.

Wśród pozostałych kryteriów stawianych przed kandydatami znalazły się  umiejętność analitycznego myślenia (20% ogłoszeń), gotowość pracy w stresie (16%), profesjonalne podejście (16%) oraz prawo jazdy kat. B (8%).

www.monsterpolska.pl


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2011-11-17 11:36
Kariera praca, kariera, monsterpolska.pl Komentarze (0)

W 96% analizowanych ogłoszeń o pracę zamieszczanych na portalu monsterpolska.pl w branży FMCG pojawiło się kryterium co najmniej 2-letniego doświadczenia zawodowego. Ponadto 20% pracodawców oczekuje od kandydatów udokumentowania sukcesów zawodowych. Ważne jest także wyższe wykształcenie, wymagane w 56% ogłoszeń

W branży FMCG głownie poszukiwani są pracownicy działów marketingu (32% ofert) oraz sprzedawcy (20%).

Znajomość języków obcych jest jednym z najczęściej pojawiających się wymagań stawianych osobom poszukującym pracy w tym sektorze. W 76% ofert oczekiwano bardzo dobrej znajomości języka angielskiego lub niemieckiego.

Pracownik branży FMCG powinien także odznaczać się dobrą organizacją pracy (60% ogłoszeń) oraz zdolnościami interpersonalnymi (56%). 40% pracodawców oczekuje również, by kandydaci posiadali umiejętność analitycznego myślenia oraz byli kreatywni (28%).

Pozostałe kryteria stawiane przed przyszłymi pracownikami to posiadania prawa jazdy kat. B (pojawiło się w 19% ogłoszeń) oraz znajomość technik sprzedaży (16%). Pożądana jest również dyspozycyjność (15%), zorientowanie na rozwój i osiąganie celów (14%), czy też znajomość rynku FMCG (wymagana w 12% przypadków). Część pracodawców (8%) wymaga także od kandydatów gotowości prowadzenia własnej działalności gospodarczej.

www.monsterpolska.pl

 


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2011-11-15 12:07
Kariera praca, kariera, monsterpolska.pl Komentarze (0)